تاریخ: ۰۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۱۵۲۰۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ارائه گزارشی از اقدامات بانک صادرات در کمیسیون صنایع مجلس

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارشی از اقدامات بانک صادرات و خدمات ارائه شده توسط این بانک در حوزه صنعت و معدن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
ارائه گزارشی از اقدامات بانک صادرات در کمیسیون صنایع مجلس

به گزارش می متالز، حجت‌الله فیروزی  با اشاره به جلسه بعدازظهر (یکشنبه) کمیسیون صنایع که با حضور حجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات، محسن صالحی نیا رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع و مهدی صادقی نیارکی معاون صنعت وزیر صمت برگزار شد، گفت: در این نشست، صیدی گزارشی از اقدامات بانک صادرات و خدمات ارائه شده توسط این بانک در حوزه صنعت و معدن ارائه کرد.

براساس این گزارش بانک صادرات حدود 2052 شعبه در کشور و 24 هزار پرسنل دارد همچنین سرمایه این بانک حدود 175 هزار میلیارد ریال است و مشتریان آن حدود 44 میلیون مشتری با 20 میلیون کارت فعال بانکی و 763 هزار پایانه فروش است.

وی درباره تسهیلات ارائه شده به بخش صنعت، معدن و کشاورزی توسط بانک صادرات، گفت: علاوه بر ارائه تسهیلات به حوزه مسکن، حدود 620 هزار میلیارد ریال برابر با 62 هزار میلیارد تومان در 9 ماه سال جاری به صنعت و معدن ارائه شده، همچنین حدود 59 هزار میلیارد ریال تسهیلات به حوزه کشاورزی پرداخت شده است.

فیروزی یادآور شد: کُندی بانک‌ها در ارائه تسهیلات به سرمایه گذراران بخش خصوصی و واحدهای تولیدی و درخواست تضامین سنگین از جمله انتقادات نمایندگان در این جلسه بود.

سخنگوی کمیسیون صنایع ادامه داد: اصلاح طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه معدن اعاده شده از سوی شورای نگهبان دستورکار دیگر کمیسیون بود. براساس این طرح قوانین منسوخ و زائد حوزه معدن حذف می شود که به دلیل اشکال عبارتی از شورای نگهبان به مجلس بازگشته بود و در جلسه امروز اصلاح شد.

وی همچنین از بررسی طرح تحول بازار و صنعت خودروی سبک در جلسه کمیسیون صنایع خبر داد و گفت: کلیات این طرح در جلسات گذشته کمیسیون بررسی شده بود لذا در نشست امروز تعاریف این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

عناوین برگزیده