تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۵۲۰۶۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

استاندار بر مشارکت بورس برای تامین مالی طرح‌های کرمان تاکید کرد

می متالز - استاندار کرمان بر لزوم مشارکت شرکت‌های بزرگ بورسی برای تامین مالی طرح‌های اقتصادی و توسعه‌ای این استان تاکید کرد.
استاندار بر مشارکت بورس برای تامین مالی طرح‌های کرمان تاکید کرد

استاندار بر مشارکت بورس برای تامین مالی طرح‌های کرمان تاکید کرد

به گزارش می متالز، علی زینی‌وند شامگاه دوشنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت معدنی وصنعتی گل‌گهر سیرجان در تهران، روند اجرای طرح‌های توسعه‌ای گل گهر مورد بررسی قرار داد.

وی با تاکید بر مشارکت گل گهر در طرح‌های کلان توسعه استان افزود: بزرگترین مشکل مالی طرح‌های اقتصادی استان کرمان تامین مالی است.

زینی وند با قدردانی از نقش موثر گل گهر به عنوان یکی از معین های اقتصادی کرمان در اجرای طرح های کلانی مانند انتقال آب خلج فارس به استان بر تداوم و تقویت این رویکرد تاکید کرد.

استاندار کرمان گفت: ما در پی تحقق توسعه متوازن در استان هستیم و شرکت‌های بزرگ همچون گل گهر باید با همین رویکرد به اجرای طرح‌های اقتصادی استان وارد شوند.

استفاده از ظرفیت گل گهر برای تامین مالی طرح‌های اقتصادی استان از مسیر بازار سرمایه یکی دیگر از نکات مورد تاکید زینی‌وند در این دیدار بود.

وی اجرای طرح‌های توسعه‌ای جدید را نیازمند تامین زیرساخت‌هایی چون آب دانست و به همین منظور بر لزوم اجرای خط دوم انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز با تشریح برنامه‌های بلندمدت گل گهر از سیاست این شرکت برای تاسیس صنایع پایین دستی در استان خبر داد.

جمشید ملارحمان  با اشاره اقدامات این شرکت در جهت ایجاد زیرساخت های درمانی مبارزه با ویروس کرونا در سیرجان گفت: در حوزه صنایع دستی حمایت‌های شرکت گل‌گهر در حوزه بازار فروش محصولات تولیدی منطقه و همچنین حمایت از تولید کنندگان خرد و خانگی موجب ایجاد یکهزار و ۲۴۷ شغل شد.

وی تصریح کرد: حمایت از طرح شمیم نهج البلاغه به عنوان یک کار ناظر فرهنگی، کمک به ساخت و تکمیل شدن مصلی بزرگ شهرستان سیرجان، کمک به تجهیز و تکمیل حوزه علمیه
و نرجسیه و مفیدیه، تجهیز کانون تربیتی شهرستان سیرجان و مرکز پارک رشد و علم فناوری از دیگر اقدامات شرکت گل‌گهر در عمل به مسوولیت‌های اجتماعی است.

ملارحمان افزود: از دیگر موارد نیز می‌توان به تکمیل مدارس خیران شهرستان سیرجان، راه اندازی کمپ اجباری و آزمایشگاه عدم اعتیاد، ایجاد مرکز توانمندی برای مددجویان بهزیستی و مرکز نگهداری معلولان ذهنی دختران، مرمت قلعه درویش زیدآباد، تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره 2 سیرجان و آسفالت معابر اصلی خیابان های وحید، عباسپور و حمزه سیدالشهداء اشاره کرد.

وی با اشاره به شعار رویش باورها در دل کویر گفت: شرکت گل‌گهر علاوه بر اجرای ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به شهر سیرجان، مرمت و لایروبی قنوات را در راستای توسعه کشاورزی و نجات از خشکسالی سال های گذشته با توجه به ضرورت کار در منطقه سیرجان اجرا کرد.

وی ادامه داد: همچنین شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر ضمن اجرای پروژه مسکن معلولان شهرستان سیرجان، تکمیل حوزه های علمیه سفیران هدایت، نرجسیه و مفیده و مصلای شهرستان سیرجان، بخش کانون تربیتی شهرستان و مرکز پارک رشد و علم و فناوری و آموزشکده کرانی و موارد بسیار دیگری را در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود به سرانجام رسانده است.

عناوین برگزیده