تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۰
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۵۲۰۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

برگزاری نخستین نشست معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو با مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت ملی فولاد ایران

می متالز - صبح امروز نخستین نشست تخصصی معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو با مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت ملی فولاد ایران درمحل این شرکت برگزار شد.
برگزاری نخستین نشست معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو با مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت ملی فولاد ایران

به گزارش می متالز، این نشست با موضوع پایش و گزارش عملکرد طرح‌های هفت‌گانه فولادی، چالش‌های پیش روی شرکت ملی فولاد ایران، انتطارات و درخواست‌ها برگزار شده است.

در آغاز جلسه، امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران ضمن خیرمقدم به مهندس جعفری و هیات همراه به ارائه گزارش پیرامون وضعیت شرکت ملی فولاد ایران وطرح‌های هفت‌گانه پرداخت و اظهار داشت: درحال حاضر با تشکیل جلسات فشرده و مداوم وضعیت فولادسازی طرح‌های هفت‌گانه و راه‌اندازی واحد احیا مستقیم قائنات رصد می‌شود که بتوانیم با صرفه و صلاح کشور وبا یک انصباط مالی شدید این طرح‌ها رابه بهر‌برداری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه تمامی تلاش‌های به‌ کار گرفته شده در راستای به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های مذکور است تا بتوانیم بالغ بر 6 میلیون تن فولاد به بازار فولاد کشور تزریق کنیم و از این رهگذر خدمتی را انجام داده باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، درخصوص راه اندازی واحد فولادسازی قائنات بیان کرد: امسال واحد تولید آهن اسفنجی قائنات به بهره‌برداری می‌رسد و همه تلاش ما این است که سال آینده نیز واحد فولادسازی این مجتمع به بهره‌برداری برسد.

در ادامه این جلسه، همت، رئیس هیات‌مدیره شرکت ملی فولاد ایران، درسخنان کوتاهی تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا در زمان باقیمانده بتوانیم از فاینانس برای تکمیل این طرح‌ها بهره لازم را ببریم.

همچنین احمدی، مدیر برنامه‌ریزی و پژوهش شرکت ملی فولاد ایران به ارائه گزارشی درخصوص استراتژی مصوب این شرکت پرداخت و وضعیت فولاد در کشور بر اساس طرح جامع فولاد کشور را برای حضار تشریح کرد.

وی با پرداختن به طرح‌های هفت‌گانه عنوان کرد: درراستای پایش طرح‌های راکد فولادی درکشور به دنبال استانداردسازی مجوزهای صادره فولادی درکشورهستیم و همه اقدامات ما برای رسیدن به مفاد سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است.

مدیر برنامه‌ریزی و پژوهش شرکت ملی فولاد ایران با دلایل ضرورت تقویت شرکت ملی فولاد ایران و تشکیل ستاد زنجیره فولاد، دلایل ده‌گانه‌ای را برشمرد و افزود: ضرورت دارد که این شرکت توان کارشناسی لازم را برای ساماندهی طرح‌ها ومجوزهای صادره فولادی کشور دارا است وانتظار داریم به این ظرفیت توجه لازم شود تا شرکت ملی فولاد ایران به جایگاه اساسی خود در صنایع فولادی و معدنی برسد.

درادامه این نشست، تبادار، مشاور ایمیدرو درطرح‌های هفت‌گانه فولادی با اشاره به نظام‌مند شدن عملکرد پیمانکاران و مشاوران و برقراری انضباط مالی ابراز کرد: از همه دوستانی که در شرکت ملی فولاد ایران و ایمیدرو در این راستا همکاری و مساعدت کرده‌اند قدردانی و تشکر می‌کنم که با این نظام‌مند شدن شاهد تسریع درپیشرفت طرح‌های فولادی هستیم و امیدوار هستم که با به بهره‌برداری رسیدن این طرح شاهد ثمرات و برکات زیادی برای مردم و کشور باشیم.

در خاتمه این نشست، جعفری، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو طی سخنانی با اشاره به گذشته و سوابق دیرینه شرکت ملی فولاد ایران مطرح کرد: امروز خوشحال هستیم که در جمع دوستان هستیم و تجدید دیدار کردیم.

وی افزود: هدف ما این است که بتوانیم شرکت ملی فولاد ایران بیش از بیش و گذشته جایگاه رفیعی پیدا کند و برنامه‌های جامع و کاملی برای رسیدن به استراتزی وچشم‌انداز تعریف شده طراحی و اجرا کنیم.

جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو، شرکت ملی فولاد ایران را یک سرمایه مهم موجود دانست و گفت: دوستان برای ارتقای جایگاه این شرکت باید ریل‌گذاری مناسبی صورت بگیرد و به عنوان کسی که الان مسئولیت دارم، ازهمه شما می‌خواهم که برای آینده این شرکت و برنامه‌های آتی آن برنامه‌ریزی مناسبی صورت بگیرد و راه‌حل‌های به‌روز شده‌ای را برای تثبیت و جایگاه این شرکت اجرایی و عملیاتی کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده درشرکت ملی فولاد ایران و تشکر به خاطر هدایت طرح‌های هفت‌گانه فولادی اضافه کرد: حرکت ماباید رو به جلو باشد و از آقای دکتر نادری تقاضا دارم با تشکیل یک کارگروه با همکاران ایمیدرو، سیاست‌ها و ظرفیت‌های لازم را شناسایی و با تکیه براستراتژی و سند چشم‌انداز شرکت ملی فولاد ایران مسائل و مشکلات پیش رو را شناسایی کنند تا بتوانیم با تصمیم‌گیری مناسب آن‌ها را مرتفع و ارتقای جایگاه شرکت ملی فولاد ایران را تثبیت کنیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو درخصوص طرح‌های فولادی اظهار داشت: امیدوار هستیم که هرچه سریع‌تر این طرح‌ها به بهره‌برداری برسد و به سرانجام رساندن این طرح‌ها یعنی خدمت به کشور و توزیع ثروت، اشتغال و توسعه پایدار برای مردم که رضایت خداوند را در پی خواهد داشت.

جعفری در خاتمه سخنانش از اقدامات انجام شده در شرکت ملی فولاد ایران تشکر و قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که شاهد توفیقات روزافزون برای مدیریت و پرسنل این شرکت کهن و باسابقه باشیم.

عناوین برگزیده