تاریخ: ۱۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۸
بازدید: ۳۲۸
کد خبر: ۱۵۲۱۲۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس صمت زنجان:

۹۰ درصد سرب کشور در زنجان تولید می شود

می متالز - فغفوری، رئیس سازمان صمت زنجان با بیان اینکه باید از ظرفیت معدن به خوبی استفاده شود، گفت: ۹۰ درصد سرب کشور در استان زنجان تولید می شود.
۹۰ درصد سرب کشور در زنجان تولید می شود

۹۰ درصد سرب کشور در زنجان تولید می شود

به گزارش می متالز، ناصر فغفوری با بیان اینکه بخش معدن ظرفیتی بسیار مهم برای تولید و اشتغال است، اظهار کرد: ۹۰ درصد سرب و ۷۵ درصد روی کشور در استان زنجان تولید می شود و این برای استان بسیار خوب است. 

وی اظهار کرد: طی سالجاری بیش از ۴۶۳ هزار تن ماده معدنی از معادن رو باز و ۶۳ هزار تن هم از معادن زیر زمینی استان استخراج شده است. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه این استان ۳۴۲ معدن دارد، تاکید کرد: از این تعداد ۸۲ مورد معدن فلزی و ۲۶۰ مورد نیز معدن غیرفلزی است.

فغفوری با بیان اینکه ذخیره قطعی این معادن  در استان زنجان بیش از ۸۶۳ میلیون تن می باشد، گفت: استخراج اسمی سالیانه این معادن ۱۴ میلیون تن است.

وی استخراج واقعی معادن را هفت میلیون تن اعلام کرد و یادآور شد: با تلاش های انجام گرفته معادن پالایش شده و معدن به صورت بلاتکلیف وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با بیان اینکه بخش معدن در اقتصاد استان زنجان نقش بسیار موثری دارد، گفت: بخش معدن در اشتغال استان هم تاثیر گذار است.

عناوین برگزیده