تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۵۱
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۱۵۲۱۵
سرویس خبر : انرژی
رییس کمیسیون انرژی مجلس اعلام کرد:

توضیح زنگنه درباره علت تحریم ایران و وضعیت فروش نفت پس از خروج آمریکا

می متالز - رییس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به خروج آمریکا از برجام و اعلام تحریم های جدید گفت: بنابر اعلام وزیر نفت تمهیدات لازم برای فروش نفت و جایگزین کردن خریداران جدید اندیشیده شده است.
توضیح زنگنه درباره علت تحریم ایران و وضعیت فروش نفت پس از خروج آمریکا

به گزارش می متالز، فریدون حسنوند در تشریح نشست کمیسیون انرژی مجلس با حضور وزیر نفت گفت: با توجه به خروج آمریکا از برجام و اعلام تحریم های جدید علیه ایران، زنگنه تمهیدات و پیش بینی های لازم در این حوزه و تقابل با آن را برای اعضای کمیسیون انرژی تشریح کرد.

وی ادامه داد: به اعتقاد زنگنه ، هدف آمریکا از تحریم ها براندازی نظام و فشار به مردم بوده و نشانه گرفتن دولت ایران نبوده است. در کنار این موضوع آمریکا به دنبال تشدید اعتراضات اجتماعی و سوار شدن بر این موج ها و تحمیل هزینه های امنیتی به ایران است. گه گاهی موضوع تحریم چند شرکت و چند فرد مطرح می شود که این در واقع یک جنگ روانی برای مرعوب کردن مردم است.

حسنوند افزود: مردم ایران در برابر این تحریم ها مرعوب نشده و مغرورانه رفتار نمی کنند، بلکه با منطق و عقلانیت و استفاده از ظرفیت های داخلی، تاثیر تحریم های آمریکا را به حداقل می رساند. بحث فروش نفت و جایگزین کردن خریداران جدید از موضوعات مورد بحث کمیسیون است که در این باره تمهیدات لازم اندیشیده شده است. با یک تعامل منطقی بین قوای مختلف و با استفاده از ظرفیت های داخلی، تحریم ها قطعاً اثرگذار نخواهد بود و این بار نیز توطئه تحریم های اقتصادی دشمنان با هدف براندازی نظام ایران ناکام خواهد ماند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده