تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۵۲۲۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«ذوب» تندیس مسوولیت های اجتماعی را دریافت کرد

می متالز - اجلاس سراسری مســوولیت پذیری اجتماعی و اخــلاق حرفه‌ای با حضور نمایندگان 100 شرکت و ســازمان دولتی و خصوصی از سراسر کشور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
«ذوب» تندیس مسوولیت های اجتماعی را دریافت کرد

«ذوب» تندیس مسئولیت های اجتماعی را دریافت کرد

به گزارش می متالز، اجلاس سراسری مسوولیت پذیری اجتماعی و اخــلاق حرفه‌ای با حضور نمایندگان ۱۰۰ شرکت و سازمان دولتی و خصوصی از سراسر کشور در روز ۱۰ دی‌ماه ۹۹ در تالار نــور مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرای تهران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

در این اجلاس، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف  فعال و موفق در زمینه مسوولیت پذیری اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای از جمله شــرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهــان معرفی و لــوح تقدیــر و تندیس دبیرخانه دائمی مسوولیت اجتماعی به آنها اعطا شد. مسوولیت اجتماعی یک ســازمان یعنی مسوولین آن در قبال تاثیرات و فعالیت‌هایش بر جامعه و محیط زیست به طور شـفاف و اخلاقی باشند که موارد مختلف از جمله مشارکت در توسعه پایدار و در نظر گرفتن انتظارات ذینفعان را شامل می‌شود.

رضا نقی پور اصل مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور وابسته به وزارت صمت در این اجلاس، گفت: این صندوق در سال‌های اخیــر در جهت  کمک به رشــد و توسعه معدن و صنایع معدنی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان تلاش کرده و طرح‌هایی از جمله طرح سرباز صنعت اشتغال‌زایی جامعه علمی کشور را به اجرا درآورده است.

وی در سخنان خود بر اهمیت ارتقای تعامل سازنده بین کارکنان شرکت‌ها و ذینفعــان مختلف آنها تاکید کرد و افزود: نیروی انسانی سالم عامل موفقیت هر سازمان است. مجید مــکاری، مدیر ایمنی، بهداشــت و محیط زیســت ذوب‌آهن اصفهان که بــه نمایندگی از این شــرکت در این اجلاس حضور داشــت و لوح و تندیس دبیرخانه دائمی مسوولیت اجتماعی را دریافت کرد، در گفتگو با خبرنگار ما به شــرح بخشــی از اقدامات ذوب‌آهن اصفهــان در زمینه مسوولیت پذیری اجتماعی و اخــلاق حرفه‌ای آن  پرداخت  و این اقدامــات را عامل موفقیت این شرکت در امر ایفای مسوولیت اجتماعی و دریافت  پیاپی لــوح، تقدیرنامه  و جایزه مربوطه در سال‌های اخیر دانست.

وی به اقدامات محیط زیستی شرکت پرداخت و گفت: ذوب‌آهن اصفهان از بدو تاسیس تاکنون با انجام پروژه‌های مختلف زیست‌ محیطی حدود ۴ هزار میلیارد تومان هزینه کرده است و درحالی‌که بنابــر قانون ملزم به اجــرای ۲۵ درصد فضای سبز در محوطه کاری خود بوده اقدام به ایجاد فضای سبز به میزان ۸۴ درصد کرده است.

مدیر ایمنی، بهداشــت و محیط زیست شرکت به نقش آموزشــی ذوب‌آهن اصفهــان در انتقال دانش فنــی و تربیت نیروهــای متخصص و ماهر برای دیگر صنایع و از جملــه صنعت فولاد و مهم تر از آن ساخت و تحویل چند واحد فولادی در کشــور پرداخت و تاکید کرد: از آخرین اقدامات زیست‌ محیطی ذوب‌آهن اصفهان کــه در این زمینه لازم است به آن اشــاره کنیم، اقدامات این شرکت در زمینه مقابله با بیماری فراگیر کرونا در سطح کارکنان و در سطح منطقه اطراف است.

وی افزود: در این زمینه بیمارستان شــهید مطهری ذوب‌آهن اصفهان به طور گسترده با تمامی امکانات و کادر تلاشگر خود برای پیشگیری و درمان مبتلایان کرونا در منطقه تلاش کرده است.

گفتنی است؛ در اجلاس مسوولیت اجتماعی و اخلاق حرفه‌ای سازمان‌ها از اقدامات مختلف شرکت‌ها در امر مقابله با بیماری کرونا تقدیر و یاد شهدای این عرصه گرامی داشته شد.

عناوین برگزیده