تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۵۲۲۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

چین به دنبال افزایش سهم خود از عرضه جهانی سنگ آهن

می متالز - چین قصد دارد تا سال 2025 یک یا دو معدن سنگ آهن مطرح در سطح دنیا راه اندازی نماید تا عرضه این ماده اولیه را بهبود بخشد و قدرت قیمت گذاری خود را نیز افزایش دهد. طبق برنامه 5 ساله صنعت فولاد چین تا سال 2021 سهم شرکت های چینی در معادن خارجی بیش از 20 درصد سنگ آهن وارداتی به این کشور را شامل خواهد شد. این برنامه به دنبال افزایش عرضه سایر منابع معدنی فولاد سازی از جمله منگنز و کروم نیز می باشد.
چین به دنبال افزایش سهم خود از عرضه جهانی سنگ آهن

به گزارش می متالز، چین در حال حاضر به عنوان بزرگترین فولادساز دنیا 80 درصد سنگ آهن مورد نیازش را وارد می کند ولی مشخص نیست چه میزان  از آن از معادنی در کشورهای دیگر است که چینی ها در آن سهام دارند. معادن داخلی چین سنگ آهنی با خلوص های پایین تر از سنگ آهن تولیدی شرکت های بزگ استرالیایی و برزیلی تولید می کنند.
چین به دنبال تسهیل ساخت پروژه های معدنی بزرگ در غرب افریقا و غرب استرالیاست و در تلاش است تا همکاری بیشتری با کشورهای غنی از منابع معدنی چون روسیه، قزاقستان و مغولستان و سایر کشورهای همسایه داشته باشد.
همچنین این کشور در تلاش است ادغام شرکت های فولادی را نیز سرعت بخشد و گروه های فولادی بزرگی در سطح جهانی تشکیل دهد. پنج فولادساز بزرگ چینی تا سال 2025 حدود 40 درصد از کل تولید فولاد این کشور را در دست خواهند داشت و ده فولادساز برتر آن سهمی 60 درصدی خواهند داشت درحالی که در حال حاضر 37 درصد است.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده