تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۱۵۲۴۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در صورت‌های مالی نیمه نخست سال:

جهش ۱۴۰۰ درصدی سود بانکی که برنامه ورود به بورس و عرضه اولیه دارد

می متالز - سود خالص بانک ایران و ونزوئلا که برنامه ورود به بورس و عرضه اولیه دارد در نیمه نخست سال و نسبت به دوره مشابه قبل بیش از ۱۴۰۰ درصد رشد کرد.
جهش ۱۴۰۰ درصدی سود بانکی که برنامه ورود به بورس و عرضه اولیه دارد

به گزارش می متالز، بررسی صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک مشترک ایران و ونزوئلا نشان می دهد، سود خالص بانک برای دوره ۶ ماهه منتهی به شهریور به ۲۴۱.۹ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که سود خالص بانک در مدت مشابه قبل ۱۶.۵ میلیارد تومان و در پایان دوره یک ساله منتهی به اسفند ۹۸ معادل ۱۹۱.۶ میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس، سود خالص بانک در ۶ ماهه نخست سال در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته بیش از ۱۴۰۰ درصد و در مقایسه با کل سال ۹۸ بیش از ۲۵ درصد افزایش نشان می‌دهد .

همچنین درآمد ناشی از اعطای تسهیلات و سپرده‌گذاری با رشد حدودا ۱۰۰ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ۶۴.۴ میلیارد تومان و مجموع درآمدهای عملیاتی از ۳۶.۱ میلیارد تومان در پایان شهریور سال ۹۸ به ۲۷۱.۲ میلیارد تومان در پایان شهریور ۹۹ رسیده است.

رشد ۱۰۰ درصدی درآمدهای ناشی از اعطای تسهیلات و افزایش درآمد ناشی از مبادلات ارزی با توجه به وضعیت باز ارزی بالغ بر ۹۰ میلیون یورویی بانک، مهم‌ترین علل جهش چشمگیر سودآوری بانک مشترک ایران و ونزوئلا در سال جاری است.

مانده تسهیلات اعطایی بانک به شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی با افزایشی بالغ بر ۱۵۰ درصد در مقایسه با پایان سال ۹۸ به ۷۵۰ میلیارد تومان و مانده سپرده‌های بانک نیز در پایان شهریور ۹۹ به رقم ۶۲۲.۸ میلیارد تومان رسیده است که این میزان در مقایسه با پایان سال ۹۸ بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

بنابراین گزارش، بانک مشترک ایران و ونزوئلا به عنوان تنها بانک مشترک و تک شعبه‌ای در ایران به تازگی از برنامه برای عرضه و پذیرش سهام در بازار سرمایه خبر داده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده