به گزارش می متالز، رویترز در این زمینه گزارش داد که این سازنده خودروهای الکتریکی در ایالات متحده تلاش میکند تا فروش خود را در بزرگترین بازار خودروی جهان یعنی چین گسترش دهد. چین که به منظور کاهش آلودگی ناشی از خودروهای بنزینی یا دیزلی، یارانههای سنگینی را برای وسایل نقلیه الکتریکی پرداخت میکند، کلید موفقیت استراتژی جهانی تسلا است. این شرکت کارخانه خودرو شانگهای خود را گسترش میدهد و در آنجا سدانهای مدل ۳ خود را نیز میسازد. در ماه اکتبر، صادرات خودروهای مدل ۳ را به اروپا آغاز کرد.
تسلا همچنین ظرفیت تولید شارژرهای خودروهای برقی در شانگهای را افزایش داده و شبکه فروش و خدمات خود را در سراسر این کشور گسترش داده است. این شرکت در ماه نوامبر بیش از ۲۰هزار خودرو فروخت. بر اساس وب سایت چینی تسلا، قیمت اولیه مدل Y در چین اکنون ۳۳۹۹۰۰ یوآن (۵۲۰۹۱.۹۵ دلار) است.
رقبای تسلا در چین شامل «فولکس واگن»، «بیامو» و همچنین استارت آپهای محلی مانندNio، Xpeng و Li Auto هستند که همه مدلهای شاسی بلند برقی دارند.