تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۵
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۱۵۲۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

چند قدم مانده به جذابیت چند گروه

می متالز - سهامداران اعتماد کمتری به شرکت‌های بزرگ دولتی دارند و شرکت‌های که علاوه بر گزارش‌های ضعیف، با افزایش سرمایه‌های سنگین و افزایش سطح شناور، به میدانی برای جولان و نوسانگیری برخی از حقوقی‌ها و صندوق‌ها تبدیل شده‌اند!
چند قدم مانده به جذابیت چند گروه

به گزارش می متالز،  روز گذشته شاخص کل با افت کم‌نظیر ۴۵ هزار واحدی به یک‌میلیون و ۳۵۴ هزار واحد سقوط کرد تا در یک روز کاری بیش از ۳ درصد افت را تجربه کند. همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز بیش از ۱.۸ درصد کاهش را داشت. بااین‌حال به نظر می‌رسد صنایع بزرگ و اصطلاحاً بنیادی برای سرمایه‌گذاران جذابیتی ندارد.

فواد صلواتی کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: به نظر می‌رسد فعالان بازار و سهامداران اعتماد کمتری به شرکت‌های بزرگ دولتی دارند. شرکت‌های که علاوه بر گزارش‌های ضعیف، با افزایش سرمایه‌های سنگین و افزایش سطح شناور، به میدانی برای جولان و نوسان گیری برخی از حقوقی‌ها و صندوق‌ها تبدیل‌شده‌اند! در حال حاضر با ادامه شرایط فعلی، در کوتاه‌مدت آینده روشنی را برای سهام شرکت‌های بزرگ متصور نخواهیم بود.

وی افزود: احتمالاً با توجه به اصلاح سنگین برخی از صنایع و گزارش‌های ۹ ماه مناسب، شاهد تزریق نقدینگی به سمت صنایع کوچکی همچون دارویی‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها، تک سهم‌های گروه سیمانی و تک سهم‌های کوچک بنیادی فلزی و شیمیایی باشیم. گزارش‌های ۱۲ ماه گروه "سرمایه‌گذاری" از ۱۰روز دیگر راهی کدال می‌شود که با توجه به اصلاح سنگین و سودهای بزرگی که این شرکت‌ها شناسایی کرده‌اند ، پیش‌بینی تقاضا در نمادهای ارزشمند این صنعت دور از انتظار نخواهد بود.

صلواتی در توصیه به سهامداران تصریح کرد: توجه داشته باشید قبل از خرید هر نمادی از صنایع فوق، بایستی بنیاد آن شرکت موردبررسی قرار گیرد!

عناوین برگزیده