تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۵۲۶۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

در حوزه مس رتبه هفتم جهانى را در اختیار داریم

می متالز - مدیر امور نظارت و برنامه ریزی شرکت ملی صنایع مس ایران در سومین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته با نگاهی به تولید و بازار گفت: ایران بخش‌هایی از ایران از لحاظ ذخایر معدنی بر روی کمربند مس در جهان قرار گرفته است و بر اساس برنامه هایی که انجام شده ذخیر مس محتوایی ۳۶.۵میلیون تن بود و هفتمین کشور جهان هستیم.
در حوزه مس رتبه هفتم جهانى را در اختیار داریم

به گزارش می متالز، سعد عبدی ادامه داد: ذخیره بوکسیت ایران در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۸ میلیون تن با عیار ۳۰تا ۴۰درصد مشخص شده است.
به گفته وی، در زمینه روی نیز با ذخیره ۱۲میلیون و ۴۰۰هزارتن قراز گرفته و جایگاه ۵ جهانی را داریم. در سرب نیز ۴میلیون و ۵هزارتن ذخیره داشته و در رتبه ششم قرار داریم.
عبدی ادامه داد: متوسط قیمت مس طی سال‌های ۹۶تا ۹۸ رشد کرده و قیمت متوسط مس در سال ۲۰۲۰ حدود ۶هزار دلار در جهان مشخص شده است. این روند مثبت قیمتی وجود دارد و با توجه به کشف واکنس کرونا قیمت مس بالای ۶هزاردلار خواهد رفت و تا سال ۲۰۲۴ به بالای ۷هزار دلار خواهد رسید.
این مقام مسئول گفت: در خصوص قیمت طلا نیز می‌توان گفت که تا سال ۲۰۲۴ روند قیمتی طلا رو به کاهش خواهد رفت اما این روند تنها برای طلا بوده و مابقی فلزات رشد خوبی داشته اند.
عبدی ادامه داد: سال ۲۰۱۷ نشان‌ از سودآوری ۹۸درصدی تولیدکنندگان نس با قیمت متوسط داشت و در سال ۲۰۱۸ نیز تنها یک درصد از واحدهای مس دنیا با حاشیه سود منفی داشتند.
تثبیت قیمت مس در سطوح بالاتر از ۶هزار دلار در سال ۲۰۲۰ بود.

منبع: صنعت کار
عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت