تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۴۵۳
کد خبر: ۱۵۲۷۵۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید بیش از ۱۰ هزار تن کنسانتره مس از معادن شهرستان مشگین شهر

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از احداث و بهره برداری فاز اول کارخانه کنسانتره مس. مولبیدن در روستای دوست بیگلو مشگین شهر خبر داد.
تولید بیش از ۱۰ هزار تن کنسانتره مس از معادن شهرستان مشگین شهر

به گزارش می متالز، رامین صادقی با بیان اینکه هم اکنون در استان پنج پهنه معدن وجود دارد که ۱۲ منطقه مجوز بهره برداری را کسب کرده اند، گفت: ۲ پهنه در منطقه مشگین شهر قرار دارد که یک معدن مس در روستای دوست بیگلو با ظرفیت ۱۶۰ میلیون تن برآورد ذخایر و یک پهنه غنی از معادن زیر زمینی نیز در روستای نیاز شناسایی شده و در مرحله صدور گواهی استخراج قرار دارد.

صادقی افزود: در فاز اول سرمایه گذاری این طرح پنج هزار میلیارد ریال در بخش احداث کارخانه و پنج هزار میلیارد ریال نیز در بخش معدن توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود و مقدار محصول تولیدی این معدن نیز در سال بیش از ده هزار تن کنسانتره مس و ۱۰۰ تن کنسانتره «مولیبد ن» پیش بینی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه در فاز اول احداث این کارخانه ۳۵۰ نفر مشغول به کار خواهند شد، افزود: در بخش معدن ۲۰۰ نفر و در بخش کارخانه مس نیز ۱۵۰ نفر به کار گرفته خواهند شد که امیدواریم با حمایت‌ها و افزایش استخراج از این معدن میزان اشتغال در فازهای بعدی بهره برداری افزایش یابد.

عناوین برگزیده