تاریخ: ۱۲ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۴
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۵۲۹۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صمت مطرح کرد؛

آزادسازی معادن غیرفعال فرصت مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری

می متالز - وزیر صمت گفت: آزادسازی معادن غیرفعال، فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری خواهد بود.
آزادسازی معادن غیرفعال فرصت مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری

به گزارش می متالز، رزم حسینی وزیر صمت در دیدار با امام جمعه تبریز، گفت: برای توسعه صادرات به کشور‌های آذربایجان و ارمنستان ستاد صادرات کشور آذربایجان را در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهیم و هر کاری می‌کنیم تا سرعت صادرات با این کشور‌ها افزایش یابد.

همچنین او بر لزوم ایجاد انعطاف پذیری در قوانین و مقررات تاکید و اظهار کرد: نمایندگان باید به نفع توسعه استان گام بردارند.

وزیر صمت با اشاره به سیر صعودی تولید خودرو در ماه های اخیر اعلام کرد: افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را در شش ماهه دوم در دستور کار داریم.

او افزود: به دنبال شکستن گام به گام انحصار خودروها برای ایجاد بازار رقابتی هستیم تا مصرف کنندگان خودرویی با کیفیت و با قیمت مناسب دریافت کنند.

لزوم تکمیل زنجیره فولاد در آذربایجان

رزم حسینی با اشاره به موضوع نخاله فروشی در معادن ابراز داشت: در اکتشافات عمقی و فرآوری معادن بویژه در آذربایجان شرقی که یک قطب معدنی است عقب افتادگی‌هایی داریم.

وزیر صمت همچنین بر لزوم تکمیل زنجیره فولاد در آذربایجان شرقی و ایجاد توازن در صنایع معدنی تاکید کرد.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: ایدرو و ایمیدرو دو سازمان توسعه‌ای هستند که در جریان تحریم‌های شدید و برخی دیگر از مشکلات دچار لطمه شدند و باید در جهت احیای مجدد این سازمان‌ها تلاش کنیم تا نقش توسعه‌ای خود را ایفا کنند.

وزیر صمت گفت: پروژه نفلین سینیت سراب اجرایی خواهد شد؛ کار را شروع می‌کنیم، مصوبه هیات دولت را هم در دستور کار قرار می‌دهیم و می‌گیریم.

او با بیان اینکه برای کاهش بوروکراسی اداری و رفع موانع توسعه کشور نمایندگان مجلس باید قوانین مزاحمی که وجود دارد رفع کنند، افزود: چرا دستگاه مجوز دهنده باید از ۲۳ دستگاه دیگر استعلام کند و در عین حال پاسخگوی بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات باشد.

این مسوول تاکید کرد: تا زمانی که شفافیت نباشد این مشکلات وجود خواهند داشت.

او با بیان اینکه مصوبه آزادسازی معادن غیرفعال ابلاغ شده است، گفت: مهلت فعال سازی معادن راکد بر اساس این مصوبه به زودی تمام می‌شود و معادن غیرفعال توسط استاندار و شورای معادن به مزایده برای فعال سازی گذاشته می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بیش از ۱۱ هزار معدن و پهنه معدنی غیر فعال در کشور وجود دارد که با اجرای مصوبه، آزاد خواهد شد، اضافه کرد: آزادسازی این معادن فرصت بسیار مناسبی برای اشتغال و سرمایه‌گذاری خواهد بود.

تقویت سازمان‌های توسعه‌ای برای ایفای نقش واقعی خود

رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سازمان‌های توسعه‌ای باید تقویت شوند تا نقش توسعه‌ای خود را به خوبی ایفا کنند، بیان کرد: پروژه‌های ایدرو و ایمیدرو در آذربایجان‌شرقی پیگیری و گزارشات لازم ارائه خواهد شد.

عناوین برگزیده