تاریخ: ۱۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۲
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۵۲۹۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان:

مازوت موجود در کارخانه سیمان اصفهان به عنوان سوخت استفاده نمی‌شود

می متالز - مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: مازوت مورد استفاده در کارخانه سیمان اصفهان به عنوان سوخت استفاده نمی‌شود.
مازوت موجود در کارخانه سیمان اصفهان به عنوان سوخت استفاده نمی‌شود

به گزارش می متالز، سید مهدی میرجهانیان صبح شنبه در نشست خبری با موضوع آلودگی هوا با بیان اینکه از اول آذر ماه تاکنون ۱۶ روز هوای ناسالم برای عموم و ۳۲ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را داشته‌ایم، اظهار داشت: کاهش پنج درجه‌ای دما در استان اصفهان را داریم از اینرو تردد شهری با افزایش روبه‌رو است و این امر در شرایط فعلی بسیار آزار دهنده است.

وی با بیان اینکه اثرات آلودگی هوا بر روی بدن بسیار پیچیده است، ادامه داد: این آلودگی آسیب‌های زودبازدهی هم دارد که تشدید علائم تنفسی، ضربان نامنظم قلب و … از جمله این علائم است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه غلظت ذرات ۲.۵ میکرون در شهر اصفهان قابل مشاهده است، ادامه داد: مردم باید به این امر توجه داشته باشند و از تردد غیر ضروری در شهر خودداری کنند.

وی با بیان استفاده از مازوت در نیروگاه‌های اصفهان تکذیب شد، گفت: استفاده از مازوت را در صنعت سیمان داریم اما این مواد به عنوان سوخت استفاده نمی‌شود.

میرجهانیان با بیان اینکه استان اصفهان استانی صنعتی است و فعالیت برخی از صنایع ناگزیر است، ابراز داشت: باید همکاری مردم را داشته باشیم تا کمتر شاهد آسیب باشیم.

عناوین برگزیده