تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۲۰۰
کد خبر: ۱۵۳۰۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور و تمدید 330 فقره کارت بازرگانی در آذربایجان شرقی

می متالز - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از شهریورماه امسال همه فرآیند مربوط به صدور و یا تمدید اعتبار کارت بازرگانی از طریق سامانه یکپارچه اعتبار سنجی و رتبه بندی است که در این مدت 330 فقره کارت صادر و یا تمدید شده است.
صدور و تمدید 330 فقره کارت بازرگانی در آذربایجان شرقی

به گزارش می متالز، غلامعلی راستی در جلسه کمیته پالایش کارت های بازرگانی استان افزود : در حال حاضر 1900 فقره کارت بازرگانی در استان دارای اعتبار است.

وی هدف از اجرای اعتبار سنجی و رتبه بندی اعتباری را کاهش تخلفات احتمالی عنوان نمود و تصریح کرد: اعتبارسنجی و رتبه بندی اعتباری راهکاری پیشرفته جهت ایجاد سهولت برای بازرگانان با سابقه مثبت است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با توجه به بند 4 ماده 10 آئین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، دارندگان کارت بازرگانی حق واگذاری آن به غیر را ندارند و در راستای جلوگیری از تضییع حقوق دولتی، سازمان صمت، گمرک، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و سایر دستگاه‌های متولی با دقت به رصد این موضوع اقدام نموده و در صورت احراز تخلف، علاوه بر تعلیق یا ابطال کارت بازرگانی، برابر مقررات قانونی با متخلفین برخورد خواهد شد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت نیز در این جلسه از تداوم دوره های آموزشی تجارت خارجی برای متقاضیان صدور کارت بازرگانی با عناوین امور بازرگانی و قانون مقررات صادرات و واردات، ثبت سفارش واردات، رویه های صادرات و واردات ، قانون امور گمرکی، اینکوترمز، امور مالیاتی، بیمه و ... در اتاق بازرگانی تبریز خبر داد.

محمدنقی هنربر گفت : حضور در این دوره های آموزشی 16 ساعته و موفقیت در آزمون برای متقاضیان کارت بازرگانی الزامی می باشد.

گفتنی است در 9 ماهه گذشته و 6 جلسه کمیته پالایش کارت بازرگانی انجام شد.

عناوین برگزیده