تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۲۸
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۱۵۳۲۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اعلام کرد:

واقعی‌سازی قیمت برای مصرف‌کننده با اجرای شیوه‌نامه جدید فولاد

می متالز - مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت گفت: یکی از اهداف شیوه نامه جدید فولاد، واقعی سازی قیمت برای مصرف کننده است.
واقعی‌سازی قیمت برای مصرف‌کننده با اجرای شیوه‌نامه جدید فولاد

به گزارش می متالز، کیوان گردان در مورد چالش‌های پیش روی صنعت لوازم خانگی گفت: همه تولید کنندگان موظف هستند تمام فاکتور‌های خود را در سامانه تجارت ثبت کنند و این به شفاف سازی و ارائه سهمیه عادلانه کمک خواهد کرد.

وی افزود: شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی باید صورت‌های مالی سالیانه و فصلی خود را ارائه کنند و همه این اطلاعات ملاک سهمیه بندی قرار خواهد گرفت.

 

ثبت صورت‌های مالی و میزان تولید برای شفاف سازی

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اضافه کرد: همه موضوعات همسو هست و همه این موارد از صورت‌های مالی تا میزان تولید به شفاف سازی کمک می‌کند.

گردان همچنین گفت: از تیرماه بازار رصد می‌شد تا با واقعی سازی، مشکلات تولید و عرضه رفع شود.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد عرضه و تولید ورق‌های فولادی درکشور با هم همخوانی ندارد.

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت با بیان اینکه مسیر رفته شده برای واقعی سازی تامین مواد اولیه است، گفت: سهمیه‌های واحد‌های تولیدی بعد از بازنگری‌ها تغییر کرد.

گردان بیان کرد: شیوه نامه دولت و مسیر رفته شده بر اساس این شیوه نامه برای شفافیت بیشتر است.

مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در پایان گفت: رقابت را کوچک کردیم تا متناسب با واحد‌های تولیدی میزان عرضه هم لحاظ شده باشد.

عناوین برگزیده