تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۵۳۲۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سیمان خرم‌آباد سهم چه کسی می‌شود؟

می متالز - مجوز پروژه‌ کارخانه سیمان خرم‌آباد سال ۸۱ صادر و چهار سال بعد، عملیات اجرایی در نزدیک یکی از روستاهای این شهرستان آغاز شد و با اینکه چندین دولت در جریان مشکلات قرار داشته‌اند اما پروژه هرگز به نزدیکی‌های کارخانه هم نرسیده است.
سیمان خرم‌آباد سهم چه کسی می‌شود؟

به گزارش می متالز، این کارخانه ۴۶ هزار سهام‌دار دارد که قربانی اختلاف بین بانک عامل و سهام‌دار عمده شده و پروژه همچنان بلاتکلیف مانده و چند ماه پیش خبر انحلال آن با رای دادگاه تهران رسانه‌ای شد و این در حالی بود که تا پیش از گزارش ایسنا( قفل‌های سیمانی بر پروژه سیمان خرم‌آباد!) برخی از این موضوع بی‌اطلاع بوده و تاکید کردند چنین حکمی برای آنان ارسال نشده و با پیگیری ایسنا این حکم به دست مسئولان رسید.

با اینکه برخی تجهیزات خریداری شده و در محل سایت قرار دارد و سهام‌داران خواستار مشخص شدن هرچه زودتر وضعیت سرمایه‌گذاری خود در این پروژه هستند اما زیاد به این خواسته توجهی نمی‌شود و پروژه همچنان همانی است که نباید باشد.

بلاتکلیفی این پروژه و خبر ورشکستگی و انحلال آن بار دیگر سهام‌دارانی که بعضاً بی‌خیال شده بودند را مصمم کرده که به حق خود برسند و در این راستا گروه‌ها و کمپین‌هایی تشکیل داده و تاکید می‌کنند که چرا باید به این راحتی حق آنان پایمال شود.

جعفر طولابی، فرماندار خرم‌آباد در این باره به ایسنا گفت: برنامه‌هایی برای تعیین‌تکلیف این پروژه طراحی کرده‌ایم اما دستگاه قضا باید رای نهایی را صادر کند.

وی ادامه داد: رایزنی‌هایی با بانک عامل(سپه) انجام شده که مالکیت طرح را به عهده بگیرد و یا به سرمایه‌گذار جدید واگذار شود.

طولابی با یادآوری اینکه سرمایه‌گذار اولی مدعی است که هزینه‌های زیادی انجام داده و باید تعیین‌تکلیف شود، اذعان کرد: متاسفانه این پروژه مشکلات زیادی داشته و دارد که مهمترین آن بحث مالکیت است.

فرماندار خرم‌آباد بیان کرد: استاندار لرستان و معاونان استانداری به‌طور جد پیگیر تعیین‌تکلیف این پروژه هستند و ما هم در این راستا هر کاری نیاز باشد، انجام می‌دهیم.

عناوین برگزیده