تاریخ: ۱۴ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۱۵۳۳۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در بازدید وزیر صمت اعلام شد؛

تولید ماهانه 50 کامیون در "حدیدمبتکران" هدف‌گذاری شده است

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از مجتمع تولیدی "حدید مبتکران" در مشگین‌شهر در جریان تکمیل مراحل اجرایی این کارخانه قرار گرفت و به گفته مدیریت این مجموعه قرار است ماهانه 50 دستگاه کامیون توسط این شرکت به بازار عرضه شود.
تولید ماهانه 50 کامیون در "حدیدمبتکران" هدف‌گذاری شده است

به گزارش می متالز، وزیر صنعت، معدن و تجارت ۱۴ دی ماه در سفر یک روزه به مشگین‌شهر در بازدیدی که از مجتمع صنعتی حدیدمبتکران در مشگین‌شهر داشت، در نشست با مدیریت و کارکنان این مجموعه اعلام کرد که با همکاری شرکت‌های داخلی تأمین قطعات این کارخانه کامیون‌سازی در دستور کار قرار می‌گیرد.


مدیرعامل مجتمع حدیدمبتکران در بازدید وزیر صمت از این مجموعه تولیدی اظهار کرد: از هشت سال پیش نسبت به دریافت زمینی به مساحت 50 هکتار برای احداث کارخانه کامیون اقدامات اولیه آغاز شد تا با اخذ مجوز از وزارت صمت کار با قوت و قدرت و تأمین تجهیزات مورد نیاز از سال گذشته آغاز شده است.


اللهوردی به افتتاح این کارخانه در سفر استانی رئیس جمهور در دی ماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: اذعان می‌کنیم که این کارخانه کامل‌ترین مجموعه تولید خودروی سنگین در کشور است که حتی قوی‌تر از شرکت ایران دیزل می‌تواند کامیون و کامیونت را انجام دهد.


وی با بیان اینکه عمده قطعات این کارخانه اعم از بدنه و شاسی در داخل تولید شده و ما تنها نیازمند زنجیره تولید سایر قطعات در داخل هستیم، افزود: ما تا پایان امسال موفق خواهیم شد تا بدنه و موتور کامیون را نیز تولید و ماهانه 50 دستگاه کامیون سنگین با استاندارد یورو پنج را تحویل خریداران کنیم.


مدیرعامل مجتمع حدیدمبتکران تصریح کرد:‌ در حال حاضر 80 درصد قطعات داخلی این کارخانه به صورت بومی و داخلی تولید می‌شود که ارزبری 10 هزار یورویی را به همراه دارد.
اللهوردی با بیان اینکه وزیر صنعت قول مساعد دادند تا نسبت به تأمین زنجیره قطعات این مجموعه اقدامی عاجل انجام شود، خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم تا زمینه اشتغال این کارخانه را از 150 نفر فعلی به 450 نفر ارتقا دهیم که در این زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی در دستور کار قرار گرفته است.


وزیر صمت در این بازدید قول مساعد داد تا نسبت به تأمین زنجیره قطعات این کارخانه به صورت داخلی و توسط شرکت‌های فعال در این زمینه اقدامات انجام شود تا حدیدمبتکران در مسیر تولید کامیون و کامیونت گام بلندی بردارند.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین