تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۳
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۱۵۳۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش بازار بورس امروز شنبه ۲۰ دی ماه ۹۹/ کاهش ۲۴ هزار و ۸۰۸ واحدی شاخص کل بورس

می متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 24 هزار و 808 واحد روبه‌رو شد.
گزارش بازار بورس امروز شنبه ۲۰ دی ماه ۹۹/ کاهش ۲۴ هزار و ۸۰۸ واحدی شاخص کل بورس

به گزارش بورس امروز، بورس اوراق بهادار تهران که این روزها تحت تأثیر دستور وزیر صنعت مبنی بر قیمت‌گذاری محصولات فولاد در بورس کالا به شدت دچار آشفتگی شده و سهام شرکت‌های فولادی تحت تأثیر این تصمیم به شدت افت کرده است، با وجود اینکه اکثر کارشناسان با این تصمیم وزیر صنعت مخالفت کرده‌اند و حتی بورس کالا در مقابله با آن اطلاعیه رسمی صادر کرد که فقط تابع مصوبات شورای عالی بورس و سازمان بورس است و نه تابع جای دیگر اما باز هم روند ریزش شاخص بورس ادامه دارد، به گونه‌ای که امروز در پایان معاملات شاخص کل با ریزش ۲۴ هزار و ۸۰۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۹۵۰ واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن امروز با کاهش ۷۶۵ واحد به رقم ۴۵۹ هزار و ۸۰۵ واحد رسید.

ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۵ میلیون و ۹۹ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۱۱ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۴ میلیون معامله و به ارزش ۱۰هزار و ۶۵۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از ۴ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسید را در نظر بگیریم معامله‌گران امروز در بورس و فرابورس بیش از ۱۴ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس کاهشی بوده، به گونه‌ای که شاخص کل با معیار وزنی ـ ارزشی و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۱.۸ درصد کاهش یافته‌اند، شاخص کل با معیار هموزن و شاخص قیمت در معیار هموزن ۰.۱۷ درصد کاهش یافته‌اند.

شاخص آزاد شناور بورس ۱.۴ درصد افت کرد شاخص بازار دوم بورس ۲.۳ درصد بازار دوم بورس ۱.۳ درصد افت کرد.

عناوین برگزیده