تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۸:۱۲
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۵۳۶۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر بازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان:

ذوب آهن هیچ نقشی در تعیین قیمت میلگرد در بورس ندارد

می متالز - مدیر بازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان گفت: علت اینکه قیمت شمش از میلگرد بالاتر رفته است را باید در سیاست های وزارت صمت و بورس کالا دنبال کرد؛ چون قیمت گذاری از طریق آنها انجام می شود و ذوب آهن هیچ نقشی در این قیمت گذاری ندارد.
ذوب آهن هیچ نقشی در تعیین قیمت میلگرد در بورس ندارد

محمدرضا کجباف مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان

به گزارش می متالز، محمدرضا کجباف مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان درباره گرانتر شدن قیمت شمش نسبت به میلگرد گفت: علت اینکه چرا قیمت شمش از میلگرد بالاتر رفته است را باید در سیاست های وزارت صمت و بورس کالا دنبال کرد؛ چون قیمت گذاری از طریق آنها انجام می شود و ذوب آهن هیچ نقشی در این قیمت گذاری ندارد.

وی به روند قیمت گذاری در بورس کالا اشاره کرد و گفت: وزارت صمت بر اساس یک فرمولی قیمت را به بورس کالا اعلام می کند و بورس کالا در ابتدای هر هفته یا روزهای قبل از عرضه قیمت های کف را به عرضه کنندگان اعلام می کند و ما موظف هستیم که این قیمت ها را رعایت کنیم و آن را به همان شکل عرضه کنیم. برای سایر شرکت ها مثل فولاد مبارکه هم همینگونه است و بورس برای هر چهار محصول تختال، ورق، میلگر و تیرآهن اعلام قیمت می کند. قیمتی که بر اساس شیوه نامه قیمت گذاری با یک نسبتی از قیمت های جهانی تعیین می شود.

مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان در پایان خاطر نشان کرد: اینکه چرا این اتفاق می افتد همان بحث متداولی است که ما چندین ماه است در مورد شیوه نامه به آن پرداخته ایم و نظرات خودمان را به انجمن تولیدکنندگان فولاد و به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده ایم. البته امیدواریم با اصلاحاتی که روی شیوه نامه ابلاغی صورت می گیرد مشکلات اینگونه مرتفع بشود و فکر می کنم با حضور وزیر جدید صمت و رویکرد مثبتی که دارند این اتفاق رخ خواهد داد.

شایان ذکر است بر اساس اظهار نظر رییس انجمن نوردکاران فولادی ایران، قیمت تمام شده شمش فولادی در حدود هرکیلو گرم چهار هزار تومان برای واحد های دولتی و خصولتی و برای واحدهای القایی ( ترکیبی) بالغ بر ۱۰ هزار تومان است و فروش شمش فولادی تولید شده به دو روش یاد شده در بورس کالا به یک میزان است. قیمت هر هرکیلو گرم شمش فولادی روز یکشنبه 14 دی ماه  ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، در حالی که میلگرد در پایه به قیمت هرکیلو گرم ۱۲ هزار و ۹۹۰ تومان عرضه شد. یعنی قیمت فروش شمش فولادی در بورس کالا به ازای هر کیلو گرم ۲۱۰ تومان گرانتر از قیمت پایه میلگرد بود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده