تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۴
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۱۵۳۶۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان خبر داد:

4 هزار تن میلگرد سایز 23 در بورس کالا خریداری شده است

می متالز - مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان گفت: این هفته سومین هفته ای است که میلگرد سایز 23 در بورس کالا عرضه می شود. مقدار خرید انجام شده تاکنون حدود 3 تا 4 هزار تن بوده و ما در حال تامین این میزان از خرید در بورس کالا هستیم.
4 هزار تن میلگرد سایز 23 در بورس کالا خریداری شده است

محمدرضا کجباف مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان

به گزارش می متالز، محمدرضا کجباف مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان درباره تولید میلگرد سایز 23 گفت: از آنجایی که ذوب آهن اصفهان تولید کننده ریل در کشور است به دنبال تامین وابسته های ریل نیز بوده و هست. لذا ما به دنبال بدست آوردن بازار وابسته های ریل بودیم و به همین دلیل به سمت تولید میلگرد سایز 23 رفتیم.

وی در ادامه افزود: میلگرد سایز 23 برای مصارف پیچ تراورس خطوط ریلی مطابق با استاندارد DIN ۱۰۰۶۰۰ است و این میلگردها تبدیل به پیچ می شود. در حال حاضر هم چندین شرکت در کشور خریدار این محصول هستند.

کجباف به فرآیند تولید و درخواست این محصول پرداخت و گفت: مذاکراتی را از 8 ماه پیش با چندین شرکت متقاضی انجام دادیم و نهایتا ذوب آهن تصمیم به این گرفت که به این سمت تولید این محصول برود و آن را طراحی کند. خوشبختانه این اتفاق افتاد و این سایز میلگرد برای نخستین بار در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید و کشور از واردات این محصول فولادی بی‌نیاز شد. کاری ارزشمند که در راستای خودکفایی کشور و در راستای منویات مقام معظم رهبری صورت گرفت.

کجباف به میزان درخواست این محصول در بورس کالا اشاره کرد و افرود: این هفته سومین هفته ای است که این محصول در بورس عرضه می شود. مقدار خرید انجام شده تاکنون حدود 3 تا 4 هزار تن بوده و ما در حال تامین این میزان از خرید در بورس کالا هستیم.

مدیربازارابی و فروش ذوب آهن اصفهان در خاتمه به امکان صادرات این محصول پرداخت و گفت: امکان صادرات این محصول هم وجود دارد و اگر ما تقاضایی برای صادرات آن داشته باشیم این کار به راحتی امکان پذیر است و می توان آن را به کشورهای متقاضی صادر کرد.

شایان ذکر است در تاریخ 6 دی ماه سال جاری یک محموله ۵۰۰ تنی میلگرد ساده سایز ۲۳ برای مصارف پیچ تراورس خطوط ریلی برای اولین بار در بورس کالا عرضه شد.

عناوین برگزیده