تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۴
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۱۵۳۷۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

رئیس مجلس از طرح توسعه دو زیرمجموعه فولاد مبارکه بازدید کرد

می متالز - رئیس مجلس در بازدید از طرح توسعۀ دو زیرمجموعه فولاد مبارکه گفت: در سیاست‌گذاری‌ها باید تصدی‌گری دولت را کمتر کرد و اجازه داد طبق اصل ۴۴، کار در اختیار مردم و نیروهای جوان باشد.
رئیس مجلس از طرح توسعه دو زیرمجموعه فولاد مبارکه بازدید کرد

به گزارش می متالز، محمدباقر قالیباف در نخستین روز سفر به استان چهارمحال و بختیاری در بازدید از خطوط تولید شرکت‌های ورق خودرو و فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری گفت: این شرکت ها در زمینۀ تأمین مالی با تولید و صادرات و سپس سرمایه‌گذاری مجدد مسیر را پیش می‌برند. البته در این راه مشکلاتی هم دارند که بخشی از آن ممکن است مربوط به ضوابط و مقررات باشد که باید در مجلس به آن توجه کنیم.

وی افزود: اگر مجلس مشکل ایجاد نکند این‌گونه شرکت ها مشکلی نخواهند داشت. در سیاست‌گذاری‌ها سعی می‌کنیم تصدی‌گری دولت را کمتر کنیم و اجازه دهیم طبق اصل ۴۴، کار به‌درستی در اختیار مردم و نیروهای جوان قرار گیرد. در زمینۀ مشکلات گمرکی نیز دو ماه پیش جلسه‌ای با حضور وزرای صنعت، اقتصاد، جهاد کشاورزی و مدیرکل بانک مرکزی برگزار شد. تصمیم‌هایی نیز گرفته شد و در دوماهۀ گذشته بیشترین کالاها از گمرگ ترخیص شده‌اند.

قالیباف در زمینۀ رفع مشکلات کارخانه‌های مستقر در جنوب غرب نیز توضیح داد: طبیعتا دولت باید در این بخش پیشنهادهایی ارائه دهد تا بتواند حلقه‌ها را تکمیل و کمک کند بخش‌های مکمل در کنار هم باشند و در نتیجه حمل‌ونقل و جابجایی کمتری صورت گیرد. وزارت صنعت باید توزیع درست و آمایش صحیح را دنبال کند و مجموعه‌های فولادی طوری کنار هم قرار بگیرند که رسیدن به محصول نهایی تا جای ممکن در یک محیط دنبال شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده