تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۱۹
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۱۵۳۷۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان اعلام کرد:

آثار منفی تغییر شیوه نامه عرضه فولاد در بورس کالا/ جلسات فایده‌ ندارد

می متالز - عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد از تصمیم وزارت صنعت برای تغییر شیوه نامه عرضه فولاد در بورس کالا خبر داد و گفت: برگزاری جلسات هفتگی فایده‌ای ندارد.
آثار منفی تغییر شیوه نامه عرضه فولاد در بورس کالا/ جلسات فایده‌ ندارد

به گزارش می متالز، رضا شهرستانی درباره دستورالعمل عرضه فولاد در بورس کالا گفت: عده‌ای در حال تیشه زدن به ریشه صنعت فولاد هستند. مقرر شده هر هفته جلسه‌ای با حضور اعضای انجمن تولیدکنندگان فولاد، نوردکاران، معاون معدنی وزیر صنعت و مسوولان بورس کالا برگزار شود تا موضوع عرضه فولاد در بورس مورد بررسی مداوم قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری جلسات فایده‌ای ندارد. چرا که وزارت صنعت به تنهایی تصمیم گیری می‌کند. همان طور که هفته گذشته مبنای قیمت‌گذاری فولاد در بورس کالا را از 80 درصد قیمت در کشورهای مشترک‌المنافع آسیای میانه CIS به 70 درصد کاهش داد. در شرایط کنونی فروش شرکت‌های فولادی کاهش یافته و صادرات شرکت ذوب ‌آهن و اسلب فولاد مبارکه هم متوقف شده و محموله‌های فولاد در بندر نگه داشته شده‌اند.

شهرستانی ادامه داد: وزارت صنعت تلاش می‌کند شیوه نامه عرضه فولاد را تغییر دهد که این اقدام برای تعداد محدودی در پشت پرده یا در صحنه رانت به همراه دارد و باید منتظر آشکار شدن عواقب این تصمیم باشیم.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده