تاریخ: ۲۳ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۲۹
کد خبر: ۱۵۴۰۱۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

جلوی رانت هزاران میلیاردی فولاد باید گرفته شود

می متالز - عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: گردش مالی فولاد در سال بسیار بالا است که ۸۰ هزار میلیارد تومان آن رانت است که باید جلوی این رانت عظیم گرفته شود.
جلوی رانت هزاران میلیاردی فولاد باید گرفته شود

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار در موافقت با کلیات این طرح، اظهار داشت: مجلس قصد ساماندهی در حوزه فولاد را دارد.

وی افزود: گردش مالی فولاد در سال بسیار بالا است که ۸۰ هزار میلیارد تومان آن رانت است که باید جلوی این رانت عظیم گرفته شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ساز و کار کنترل بازار فولاد تاکنون تعریف نشده است لذا  سامانه تجارت برای شفافیت بازار فولاد بسیار اهمیت دارد.

سلیمی خاطرنشان کرد: برای تولید فولاد گاز یارانه‌ای به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال تعلق می‌گیرد که بیش از یارانه توزیعی میان مردم است. همچنین دستمزد کارگران فولاد در کشورمان ۴۰۰ دلار است که در خارج از کشور این میزان به ۴ هزار دلار می‌رسد لذا هزینه تولید فولاد بسیار پایین است، اما نتیجه آن فروش گران‌تر این میزان در بازار به میزان صد دلار بیشتر از قیمت جهانی است.

عناوین برگزیده