تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۱۵۴۱۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه خبر داد؛

سهم ۳۵ درصدی کرمانشاه از صادرات کشور

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از سهم ۳۵ درصدی کرمانشاه از صادرات کشور خبر داد.
سهم ۳۵ درصدی کرمانشاه از صادرات کشور

به گزارش می متالز، محسن دارابی با اشاره به سرمایه گذاری شرکت آلمانی در استان کرمانشاه، اظهار کرد: پروژه تولید پنل خورشیدی در اورامانات استان کرمانشاه با سرمایه گذاری ۹۲ میلیون یورویی یک شرکت آلمانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تا ابتدای سال ۹۸ هیچ گونه سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه انجام نشده است، افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جلوگیری از خام فروشی، سرمایه گذاری خارجی در ۲ حوزه صنایع و معادن به مبلغ ۱۱۰ میلیون یورو در دست اقدام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: پروژه بی و اتانول کرمانشاه با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی هم اکنون در حال انجام بوده و تا خردادماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

دارابی با بیان اینکه پروژه قوطی سازی زمزم با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در آذرماه سال جاری به بهره برداری رسید، گفت: مجوز آب و خوراک پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب به ترتیب از وزارت نیرو و نفت اخذ شده و تأمین مالی این پروژه توسط وزارت نفت عملیاتی شده است.

وی با اشاره به احیا ۴۸ پروژه صنعتی و معدنی تا پایان ۹ ماهه سال جاری، خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌ها پالایشگاه آناهیتا است که پس از ۱۴ سال تعیین تکلیف شد.

دارابی افزود: استان کرمانشاه دروازه تجارت خارجی غرب کشور است به طوری که ۳۵ الی ۴۰ درصد صادرات کشور توسط استان انجام شده و پنج درصد از سبد صادراتی کشور به استان کرمانشاه تعلق دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه محل تلاقی شرق به غرب و محور شمال غرب به جنوب غرب کشور بوده که در مسیر جاده تاریخی ابریشم قرار دارد که موقعیت جغرافیایی ویژه ای محسوب می‌شود.

گفتنی است، که استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و داشتن پنج مرز رسمی و یک بازار رسمی مرزی، همزمان با بخش‌های کردستان و عربی عراق در ارتباط است.

عناوین برگزیده