تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۱۵۴۲۵۷

صادرات کالا در پایانه ریلی آستارا ۷۰ درصد رشد داشته است

می متالز - مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: از ابتدای سال تا کنون در مجموع ۱۵۹ هزار و ۲۲۹ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به ۹۳ هزار ۷۵۱ تن مدت مشابه پارسال ۷۰ درصد رشد داشته است.
صادرات کالا در پایانه ریلی آستارا ۷۰ درصد رشد داشته است

به گزارش می متالز، حسین ولدی اظهار داشت: در این بازه زمانی در مجموع ، ۲۸۴ هزار و ۸۷۲ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۲۶۴ هزار و ۷۳۷ تن مدت مشابه پارسال، هشت درصد رشد را نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت ۱۱۴ هزار و ۲۴۰ تن کالا نیز از طریق پایانه ریلی آستارا وارد شده و بیش از ۱۱ هزار تن کالا در از طریق این پایانه ریلی ترانزیت شده است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲، عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را  شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو عنوان و تصریح کرد: کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می شود.

وی افزود: همچنین سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

ولدی همچنین با اشاره به  بارگیری و تخلیه کالا از طریق راه آهن شمال۲ یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ؛ بیش‌از ۸۷۹ هزار تن کالا در پایانه ریلی راه‌آهن شمال ۲ بارگیری و بیش‌ از یک میلیون تن کالا تخلیه شده  است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ اظهار کرد: این آمار  در زمینه بارگیری ۱۰۱ درصد و در زمینه تخلیه ۱۳۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

ساخت پروژه راه آهن قزوین - رشت از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و در نیمه اسفند سال ۹۷ به بهره برداری رسید، راه آهن قزوین - رشت به صورت یک خطه برای قطارهای باری، از ایستگاه سیاه چشمه در استان قزوین شروع شده و با عبور از روستاهای کوهین و شیرین سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم ادامه مسیر داده و به ایستگاه رشت می رسد. این مسیر ریلی از ایستگاه رشت دو شاخه شده که یک شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل شده و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا در منتهی الیه غرب گیلان می رسد.

همچنین تعداد ۹ ایستگاه شامل دستجرد، کوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر احداث و پیش بینی شده است. این طرح علاوه بر آنکه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر برای استان های قزوین و گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یک کریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات کشور و همچنین ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر کشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.

عناوین برگزیده