تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۱۵۴۲۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارگران معدن زغال سنگ آق دربند خواستار بازگشایی محل کار خود شدند/ وضعیت معیشتی خوبی نداریم

می متالز - در آستانه ۵ ماه شدن تعطیلی معدن زغال سنگ آق دربند در استان خراسان رضوی، کارگران این واحد معدنی خواستار بازگشایی محل کار خود شدند.
کارگران معدن زغال سنگ آق دربند خواستار بازگشایی محل کار خود شدند/ وضعیت معیشتی خوبی نداریم

به گزارش می متالز، منابع کارگری در معدن زغال سنگ آق در بند گفتند: در حال حاضر حدود ۱۱۰ نفر از کارگران معدن زغال سنگ آق دربند سرخس که بعد از اعلام تعطیلی معدن در شرایط بد معیشتی قرار گرفته‌اند، در انتظار بازگشایی محل کار سابق خود هستند.

کارگران بیکار شده این واحد معدنی بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، گفتند: این واحد معدنی بعد از حادثه انفجار شهریور ماه سال جاری که منجر به کشته شدن دو نفر از همکارانمان شد، با تصمیم و دستور مسوولان استانی تا زمان روشن شدن علت حادثه تعطیل شده است.

آن‌ها اظهار داشتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی معدن به نهادهای صنفی و دولتی شهرستان سرخس مراجعه کرده‌ایم اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

کارگران معدن آق دربند همچنین درمورد مطالبات معوقه وبیمه بیکاری خود گفتند: چندین ماه معوقات مزدی داریم علارغم آن مسوولان اصرار دارند کارگران برای تامین معیشت خود و خانواده‌هایشان از مقرری بیمه بیکاری استفاده کنند که ما کارگران مخالف دریافت آن هستیم.

کارگران در ادامه تصریح کردند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار ما هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید نداریم اما اگر دولت از بازگشایی این معدن که یکی از بهترین‌های واحدهای معدنی در منطقه سرخس در استان خراسان رضوی است، حمایت کند، ما می‌توانیم به کار قبلی خود بازگردیم.

عناوین برگزیده