تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۴
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۱۵۴۳۱۴
سرویس خبر : انرژی

هشدار رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران درباره خطرات مازوت

می متالز - رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران ضمن هشدار درباره خطرات مازوت و سرب به دلیل آلودگی هوا گفت: این معضل سبب تشدید شیوع سرطان در شهرهای آلوده خواهد شد.
هشدار رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران درباره خطرات مازوت

به گزارش می متالز، دکتر محمدرضا قوام نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی ایران درباره تاثیر آلودگی هوا در بروز سرطان اظهار داشت: این موضوع به شدت سلامت افراد را در سطح شهرهای مختلف به خطر می‌اندازد بارها انجمن رادیوتراپی و آنکولوژی درباره خطرات آلودگی هوا هشدارهایی داده ولی متاسفانه هر ساله با گذر از زمستان و پاییز این موضوع به فراموشی سپرده می‌شود.

وی افزود: مازوت می‌تواند سبب بروز مشکلات خطرناکی برای افراد شود و می‌توان گفت که این مساله عامل موثر و مثبتی در بروز بیماری های قلبی و عروقی، مشکلات تنفسی، ایجاد اختلال در مغز استخوان و بروز سرطان است.

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران با اشاره به اینکه آلودگی هوا می‌تواند سبب بروز بیماری‌های زمینه‌ای در اطفال هم شود، گفت: همچنین آلودگی هوا، شیوع سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ایران خاطرنشان کرد: سرب موجود در آلودگی هوا که در اثر عدم صحیح کار کردن سوخت وسایل نقلیه عمومی و شخصی حاصل می‌شود و یا اینکه به دلیل نبود پالایش صحیح در بنزین طی گذشته ایجاد می شد و در حال حاضر نیز گاهی وجود دارد می‌تواند سبب جذب خون و اختلال در مغز استخوان شود و این مساله به ویژه در اطفال تبدیل به سرطان خون خواهد شد.

قوام نصیری خاطرنشان کرد: آلودگی هوا می‌تواند سبب مسمومیت کلیه‌ها و آسیب به قلب و ریه شود و سرطان‌های دستگاه گوارش را به همراه داشته باشند همچنین مخاطرات جدی برای نسل‌های آینده و نوزادان تازه متولد شده داشته باشد.

عناوین برگزیده