تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۵۰
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۵۴۳۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
آصفری نایب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در صورت ارائه اسناد از سوی مدیر عامل کاشی الوند:

مجلس طرح تحقیق و تفحص از شستا را کلید می زند

می متالز - مدیرعامل شرکت کاشی الوند زیر مجموعه گروه شستا روز سه شنبه ۱۵ دی ماه در مصاحبه ای گفت: ارزش شرکت الوند در بورس۱۲۰۰ میلیارد تومان است در حالی که بر اساس ارزیابی کارشناسی صورت گرفته ارزش شرکت کاشی الوند بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
مجلس طرح تحقیق و تفحص از شستا را کلید می زند

به گزارش می متالز، فکری مدیر عامل کاشی الوند در ادامه اظهار کرد: برخی افراد در لایه های میانی شستا از قبل بودند و هنوز هستند و تلاش می کنند با پایین نگه داشتن ارزش شرکت های زیر مجموعه برای واگذاری آن ها اقدام کنند و شرکت کاشی الوند نیز از این قائده مستثنی نبوده است.

مدیرعامل شرکت کاشی الوند زیر مجموعه گروه شستا روز سه شنبه ۱۵ دی ماه در مصاحبه ای گفت: ارزش شرکت الوند در بورس۱۲۰۰ میلیارد تومان است در حالی که بر اساس ارزیابی کارشناسی صورت گرفته ارزش شرکت کاشی الوند بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. فکری مدیر عامل کاشی الوند در ادامه اظهار کرد: برخی افراد در لایه های میانی شستا از قبل بودند و هنوز هستند و تلاش می کنند با پایین نگه داشتن ارزش شرکت های زیر مجموعه برای واگذاری آن ها اقدام کنند و شرکت کاشی الوند نیز از این قائده مستثنی نبوده است.

در خصوص صحبت های فکری مدیرعامل کاشی الوند با محمد حسن آصفری نماینده اراک ونائب رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت و گویی کوتاه داشتیم که چه کسانی اجازه نمی دهند تا قیمت گذاری واقعی شرکت ها بر اساس واقعیت ها شکل بگیرد؟! آنچه می خوانید ماحصل این گفت و گو است.

تمام شرکت های زیر مجموعه شستا متعلق به بیت المال است و ۱۲ میلیون نفرمستمری بگیر و کارگر وبازنشسته از مجموعه های تامین اجتماعی از کوچکترین ذره های خاک شرکت کاشی الوند سهم می برند. اگر کسی به حقوق مردم تعرض کند و حقی از این جامعه را ضایع کند، قابل پیگرد قانونی است. قیمت گذاری شرکت ها باید بر اساس قیمت روز ، واقعیت ها ، اجناس و املاک و همچنین اموال منقول و غیر منقول شرکت مذکور باشد.اگر ارزش گذاری و قیمت ها غیر واقعی صورت بگیرد، قطعا از طریق دستگاه های نظارتی قابل پیگیری است و برخورد می شود. رسانه ها وظیفه دارند اخباری که بر اساس واقعیت باشد افشا کنند تا مردم و همچنین مسوولین در جریان این گونه فسادها قرار بگیرند. هیچ کس نمی تواند رسانه ای که بازگو کننده واقعیات است و از حقوق مردم دفاع میکند را مورد تعرض قرار دهد.

آصفری در ادامه تصریح کرد: چنین اخباری اگر بر مبنای واقعیات باشد، باید دستگاه های نظارتی ورود کنند و جلوی تاراج بیت المال را بگیرند. البته باید در نظر داشته باشیم که قیمت گذاری شرکت های دولتی بر عهده سازمان خصوصی سازی و شرکت های حسابرس است. مهم است که بدانیم قیمت واقعی هر کارخانه ای بنا به قیمت آن در بورس نیست. امکان دارد قیمت گذاری شرکتی در بورس ۳۰۰۰ میلیارد باشد ، اما قیمت واقعی ۲۰۰۰میلیارد هم نباشد و بالعکس هم می تواند وجود داشته باشد. ملاک اصلی در قیمت گذاری شرکت ها، قیمتی است که شرکت های حسابرسی مورد تایید سازمان خصوصی سازی تعیین کرده است. مدیر عامل شرکت هایی که به قیمت گذاری شرکت اعتراض دارند باید درخواستی به شرکت خصوصی سازی بدهند تا حسابرس قیمت واقعی را اعم از اموال و دارایی ها و تولیدات مشخص کند. مدیرانی که بر این تخلفات اسنادی مستند دارند، اسنادی که بر مبنای واقعیت باشد را به مجلس ارائه دهند و قطعا ما به جد ورود و برخورد خواهیم کرد و حتی طرح تحقیق و تفحص از شرکت شستا را در دستور کار خود قرار می دهیم.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد