به گزارش می متالز، در نامهای که عبدالناصر همتی برای مدیران عامل بانکها ارسال کرده، آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۹۹/۳۳۱۴۲۹ مورخ ۱۶ آذرماه ۱۳۹۹ (ابلاغی طی بخشنامه داخلی شماره ۰۰۲/۱۰/۱۹/ب ر مورخ ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹) مدیریت کل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی در خصوص تکالیف و الزامات قانون «اصلاح قانون صدور چک» مصوب سیزدهم آبان ماه یک هزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی و ابلاغ مصوبه چهل و نهمین جلسه مورخ ۱۹ آذرماه ۱۳۹۹ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تمدید مهلت اجرای تبصره (۱) ماده ۲۱ مکرر الحاقی به قانون مزبور تا پایان سال جاری، و بخشنامه شماره ۹۹/۳۳۲۹۷۴ مورخ ۱۷ آذرماه ۱۳۹۹ (ابلاغی طی بخشنامه داخلی شماره ۰۰۲/۱۰/۲۰/ب ر مورخ ۲۳ دی ماه ۱۳۹۹) اداره نظام های پرداخت مبنی بر اعلام زمان بندی عملیاتی سازی سامانه های مرتبط با اجرای قانون موصوف، به اطلاع می رساند متاسفانه علی رغم تذکرات و توصیه های اکید این بانک، برگزاری نشست ها و کارگروه های تخصصی با مدیران و کارشناسان بانکی، همکاری، تعامل و هم سویی لازم درخصوص اجرای قانون مذکور در حد کفایت مشاهده نشده و با توجه به عدم تمدید فرجه زمانی صدرالاشاره، مقتضی است مساعی لازم در راستای ایجاد زمینه های اجرای مناسب و مطلوب قانون موصوف صورت پذیرد.
در نامه رییس کل بانک مرکزی تصریح شده است: اقدامات اخیر صورت پذیرفته از سوی بانک مرکزی نظیر استفاده از برنامک های موبایلی جهت ثبت چک ها در سامانه صیاد در راستای ایجاد فرصت کافی به منظور اجرای تکالیف عهده شبکه بانکی و نیز مشمول نشدن طبق ماده ۲۴ قانون پیش گفت، انتظار می رود همکاری ها و تعاملات مقتضی به منظور تکمیل وظایف قانونی محول شده به نظام بانکی کشور صورت پذیرد.
۱) اداره کل آموزش با همکاری مدیریت امور شعب و بازاریابی:
اقدامات لازم به منظور آموزش کارکنان شعب در استفاده از پرتال بانک مرکزی و راهنمایی و هدایت صحیح مشتریان.
۲) مدیریت امور شعب و بازاریابی عنداللزوم با همکاری مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات:
اقدام به منظور ایجاد ساختار نظام یافته و پاسخگو (میز امداد مشتریان) جهت رفع ابهام مشتریان.
۳) اداره کل روابط عمومی و بین الملل با همکاری مدیریت امور شعب و بازاریابی: همکاری متعامل و مستمر با اداره روابط عمومی بانک مرکزی در راستای اطلاع رسانی به مشتریان و تنویر افکار عمومی.
۴) مدیریت امور فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری مدیریت امور شعب و بازاریابی، معاونت مالی و عنداللزوم سایر واحدهای ذیربط:
آماده سازی و مجهز کردن تمامی درگاه های نوین به خدمات سامانه صیاد (پیچک).