تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۶۷
کد خبر: ۱۵۵۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی شمس آباد تأکید کرد:

توسعه صنعتی اولویت مدیران شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور باشد/ منابع شهرک‌های صنعتی بدون هیچ محدودیتی صرف تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار صنعتگران شود

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر رسالت توسعه صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تأمین مناسب زیرساخت‌های صنعتی و ارتقاء برنامه‌های حمایتی صنایع کوچک و متوسط را لازمه تولید بی دغدغه جهادگران اقتصادی عنوان کرد.
توسعه صنعتی اولویت مدیران شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور باشد/ منابع شهرک‌های صنعتی بدون هیچ محدودیتی صرف تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار صنعتگران شود

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/189486/Rasolian-SHahrakha.jpeg

به گزارش می متالز، علی رسولیان در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی شمس آباد، در نشست مشترک با اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی این شهرک اظهار داشت: ما مسئول فروش زمین نیستیم و توسعه صنعتی باید اولویت مدیران شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور باشد.

وی با تأکید بر این‌که مدیران شهرک‌های صنعتی کشور باید رویکرد توسعه صنعتی داشته باشند، افزود: ما وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم که توسعه صنعتی به‌وجود بیاید تا به هدف اصلی صنعتی شدن کشور دست یابیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در تمامی مراحل باید در کنار بخش خصوصی باشیم و اولویت تأمین و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را به نحو مطلوب انجام دهیم.

رسولیان با اشاره به این‌که شرکت‌های خدماتی و تشکل‌های صنفی و تخصصی در تصمیم‌ گیری‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشارکت داده خواهند شد، ادامه داد: در اصلاح و به‌روز رسانی اساسنامه و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، توسعه شهرک‌های صنعتی، حل مشکلات صنعتگران و تسهیل فضای کسب و کار بخش خصوصی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی از تلاش دولت و مجلس برای تأمین نیازهای آب و برق شهرک‌های صنعتی در فرآیند تصویب قانون بودجه سال 1400 نیز خبر داد و گفت: در رایزنی‌های انجام شده با وزارت نیرو و معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها، انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های خدمات رسان برای تأمین آب و برق شهرک‌های صنعتی تا در واحدهای صنعتی مستقر مورد تأکید و پیگیری قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سهم قابل توجهی از اشتغال کشور را بخش صنعت تأمین می‌کند، از این رو منابع شهرک‌های صنعتی باید بدون هیچ محدودیتی صرف تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار صنعتگران شود.

رسولیان افزود: برای رعایت الزامات زیست محیطی و پایبندی به مدیریت سبز در شهرک‌های صنعتی، ضمن پیگیری افزایش تخصیص منابع به تصفیه خانه‌های فاضلاب، همکاری تنگاتنگ شرکت‌های خدماتی با شرکت‌های شهرک‌های صنعتی برای راهبری و نگهداری تأسیسات تصفیه خانه‌ای ضروری است.

وی همچنین افزایش سهم سرانه فضای سبز، اجرای شبکه فاضلاب، بازچرخانی پساب، احداث ایستگاه‌های آتش نشانی و مراکز بهداشتی و درمانی را از دیگر تعهدات زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی دولت در بخش صنعت عنوان کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای آزادسازی اراضی راکد که با اهدافی غیر از تولید و اشتغال به حبس منابع ملی و بیت المال انجامیده است، با جدیت اقدام و از سوی دیگر در مساعدت به تکمیل ساخت و ساز و بهره برداری متقاضیانی که با هدف تولید و اشتغال به این عرصه ورود پیدا کرده‌اند، دریغ نخواهد کرد.

رسولیان در پایان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه‌ای از طریق ایجاد همگرایی ملی و بهره ور سازی ساختار اقتصادی ـ اجتماعی استان‌ها و احیاء مسئولیت‌های اجتماعی بخش صنعت را از رویکردهای محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در افق پیش رو و در آستانه ورود به قرن جدید اعلام کرد.

در نشست مشترک معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس آباد که با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و بخشدار فشافویه انجام شد، مسائل و مشکلات زیرساختی و دغدغه‌های تولید در این شهرک صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد