تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۱۵۵۵۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در شهرک صنعتی شمس آباد تأکید کرد:

توسعه صنعتی اولویت مدیران شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور باشد/ منابع شهرک‌های صنعتی بدون هیچ محدودیتی صرف تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار صنعتگران شود

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر رسالت توسعه صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تأمین مناسب زیرساخت‌های صنعتی و ارتقاء برنامه‌های حمایتی صنایع کوچک و متوسط را لازمه تولید بی دغدغه جهادگران اقتصادی عنوان کرد.
توسعه صنعتی اولویت مدیران شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور باشد/ منابع شهرک‌های صنعتی بدون هیچ محدودیتی صرف تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار صنعتگران شود

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/189486/Rasolian-SHahrakha.jpeg

به گزارش می متالز، علی رسولیان در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک صنعتی شمس آباد، در نشست مشترک با اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی این شهرک اظهار داشت: ما مسئول فروش زمین نیستیم و توسعه صنعتی باید اولویت مدیران شهرک‌های صنعتی در سراسر کشور باشد.

وی با تأکید بر این‌که مدیران شهرک‌های صنعتی کشور باید رویکرد توسعه صنعتی داشته باشند، افزود: ما وظیفه داریم از بخش خصوصی حمایت کنیم که توسعه صنعتی به‌وجود بیاید تا به هدف اصلی صنعتی شدن کشور دست یابیم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: در تمامی مراحل باید در کنار بخش خصوصی باشیم و اولویت تأمین و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی را به نحو مطلوب انجام دهیم.

رسولیان با اشاره به این‌که شرکت‌های خدماتی و تشکل‌های صنفی و تخصصی در تصمیم‌ گیری‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشارکت داده خواهند شد، ادامه داد: در اصلاح و به‌روز رسانی اساسنامه و دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، توسعه شهرک‌های صنعتی، حل مشکلات صنعتگران و تسهیل فضای کسب و کار بخش خصوصی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی از تلاش دولت و مجلس برای تأمین نیازهای آب و برق شهرک‌های صنعتی در فرآیند تصویب قانون بودجه سال 1400 نیز خبر داد و گفت: در رایزنی‌های انجام شده با وزارت نیرو و معاونان هماهنگی امور اقتصادی استانداری‌ها، انجام تکالیف قانونی دستگاه‌های خدمات رسان برای تأمین آب و برق شهرک‌های صنعتی تا در واحدهای صنعتی مستقر مورد تأکید و پیگیری قرار گرفته است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سهم قابل توجهی از اشتغال کشور را بخش صنعت تأمین می‌کند، از این رو منابع شهرک‌های صنعتی باید بدون هیچ محدودیتی صرف تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها و بهبود فضای کسب و کار صنعتگران شود.

رسولیان افزود: برای رعایت الزامات زیست محیطی و پایبندی به مدیریت سبز در شهرک‌های صنعتی، ضمن پیگیری افزایش تخصیص منابع به تصفیه خانه‌های فاضلاب، همکاری تنگاتنگ شرکت‌های خدماتی با شرکت‌های شهرک‌های صنعتی برای راهبری و نگهداری تأسیسات تصفیه خانه‌ای ضروری است.

وی همچنین افزایش سهم سرانه فضای سبز، اجرای شبکه فاضلاب، بازچرخانی پساب، احداث ایستگاه‌های آتش نشانی و مراکز بهداشتی و درمانی را از دیگر تعهدات زیست محیطی و مسئولیت اجتماعی دولت در بخش صنعت عنوان کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در بخش دیگر سخنان خود اضافه کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای آزادسازی اراضی راکد که با اهدافی غیر از تولید و اشتغال به حبس منابع ملی و بیت المال انجامیده است، با جدیت اقدام و از سوی دیگر در مساعدت به تکمیل ساخت و ساز و بهره برداری متقاضیانی که با هدف تولید و اشتغال به این عرصه ورود پیدا کرده‌اند، دریغ نخواهد کرد.

رسولیان در پایان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه‌ای از طریق ایجاد همگرایی ملی و بهره ور سازی ساختار اقتصادی ـ اجتماعی استان‌ها و احیاء مسئولیت‌های اجتماعی بخش صنعت را از رویکردهای محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت در افق پیش رو و در آستانه ورود به قرن جدید اعلام کرد.

در نشست مشترک معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اعضای هیأت مدیره شرکت خدماتی شهرک صنعتی شمس آباد که با همراهی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران و بخشدار فشافویه انجام شد، مسائل و مشکلات زیرساختی و دغدغه‌های تولید در این شهرک صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

عناوین برگزیده