تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۴۱۸
کد خبر: ۱۵۵۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آینده نگری سهام شرکت معادن بافق

می متالز - شرکت معادن بافق تولید کننده کنسانتره سرب و روی است که با اجرای طرح توسعه توانسته مقدار تولید ۱۷.۸۵۶ تنی خود را به ۲۰.۶۳۷ تن برساند اما در مجموع انتظار این است که طی سال ۱۳۹۷ اگر مسائل فرعی تاثیری نگذارد، تولید به ۲۸.۰۰۰ تن برسد.
آینده نگری سهام شرکت معادن بافق

به گزارش می متالز، شرکت برنامه تولید 6000 تن محصول برای هر دوره 3 ماهه را برنامه ریزی کرده و در واقع امیدوار است که طی سال 1397 به 24.000 تن تولید برسد.

با فرض اینکه بهای تمام شده به دلیل رشد هزینه های استخراج و سربار برای هر تن کنسانتره روی 15.7 میلیون ریال و کنسانتره سرب 12.5 میلیون ریال باشد، این شرکت به 860 میلیارد ریال سود ناخالص عملیاتی می رسد.

با در نظر گرفتن افزایش هزینه های عمومی به میزان 20درصد و تحقق 24هزار تن محصول برای سال 1397 می توان امیدوار بود که 730 میلیارد ریال سود خالص با سرمایه 202.5 میلیارد ریالی محقق شود که معادل 3600 ریال هر سهم است.

در سال 96 این شرکت 2868 ریال سود تقسیم کرده و بعید به نظر می رسد که سود تقسیمی آن بیش از 800 ریال در هر سهم باشد. به دلیل اجرای طرح توسعه این شرکت عمدتا تقسیم سود بسیار اندکی دارد مگر اینکه در مجمع جاری ازان جهت که طرح توسعه به نتیجه رسیده، تقسیم سود افزایش یابد.

نهایتا باید گفت این سرب و روی کار به 3 دلیل از خوب های گروه محسوب می شود:

1) طرح توسعه اجرا کرده و در حال بهره برداری است.

2) مشکل تامین خاک ندارد.

3) حجم فروش آن اندک است و در تحریم به راحتی صادر می شود.

اما ریسک این شرکت:

1) طرح توسعه با تاخیر وارد مدارد شود.

2) نرخ جهانی کاهش یابد.

3) اگر تحریم مانع صادرات شود، کارخانه های ایرانی قابلیت استفاده از محصول شرکت را ندارند.

عناوین برگزیده