تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۱
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۱۵۶۰۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

طرح های متعددی برای حمایت از تولید در مجلس در دست بررسی است

می متالز - رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: طرح های متعددی از جمله ساماندهی تولید و توزیع خودرو و زنجیره فولاد برای حمایت از تولید در خانه ملت در دست بررسی است
طرح های متعددی برای حمایت از تولید در مجلس در دست بررسی است

طرح های متعددی برای حمایت از تولید در مجلس در دست بررسی است - ایرنا

به گزارش می متالز، «عزت الله اکبری»  پنجشنبه شب در نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی استان مرکزی افزود: طرح مجازات نکردن کارآفرینان و صاحبان صنایع و مدیران حوزه صنعت، تولید و خدمات به غیر از موارد خاص و بحث دیپلماسی اقتصادی نظام‌های جامع از دیگر مواردی است که در دستور کار ویژه مجلس قرار دارند.

وی در خصوص سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به استان مرکزی اظهار داشت: مجلس وظیفه نظارت و فانون‌گذاری را بر عهده دارد و بازدید از واحدهای تولیدی استان از بعد نظارتی بود.
وی با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های لازم برای صادرات واحدهای صنعتی ضروری است، گفت: دولت باید در حوزه‌ های بانکی و بورس که زمینه ریسک وجود دارد نیز با جدیت ورود کند و تدابیر ویژه ای در این خصوص اتخاذ کند.
اکبری سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی را سرمایه‌های عظیم کشور عنوان کرد و گفت :چنانچه هماهنگی،  تعامل و همدلی لازم میان ارکان نظام جمهوری باشد، بدون شک تحریم های ظالمانه بی اثر خواهد بود.
وی اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دور از هیاهو، برخوردهای بی حاصل و بدون منطق و همچنین درگیری‌های سیاسی باید با ارائه نظارت کارشناسی هر آنچه به نفع صنعت، تولید و به ویژه مردم است را انجام دهند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان داشت: افزایش اختیارات به استانداران که نمایندگان عالی دولت هستند باید مد نظر ویژه باشد تا در این شرایط جنگ اقتصادی، گام های موثرتری در راستای رفع مشکلات مردم و همچنین  واحدهای تولیدی و صنعتی استانها برداشته شود .

اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در سفر ۲ روزه خود به استان مرکزی از چند واحد تولیدی در نقاط مختلف این استان بازدید کردند و ضمن شرکت در نشستهای مختلف با توانمندی ها و مشکلات  استان در این زمینه آشنا شدند.

قرار است در پی سفر اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، نشستی با مسوولان عالیرتبه کشوری و نمایندگان و مسوولان ارشد استان در خصوص رفع مشکلات واحدهای تولیدی منطقه برگزار ‌شود و پس از یک جمع‌بندی، راهکارهای ویژه‌ای در راستای رفع مشکلات تولیدی استان ارائه شود.

عناوین برگزیده