تاریخ: ۳۰ دی ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۲:۱۵
بازدید: ۳۳۵
کد خبر: ۱۵۶۱۰۶

ایران در مسیر تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان است/ ISI تلاش چندساله یک محقق را رایگان مصادره می‌کند

می متالز - رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: استکبار جهانی به خوبی فهمیده که ایران به دنبال تبدیل شدن به مرجعیت دوباره علمی جهان است و از همین رو استراتژی‌های اضافه کردن تحریم‌ها، ایجاد اغتشاشات سیاسی و تحریم مرجعیت و دانشمندان علمی را در دستور کار خود قرار داده است.
ایران در مسیر تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان است/ ISI تلاش چندساله یک محقق را رایگان مصادره می‌کند

ایران در مسیر تبدیل شدن به مرجعیت علمی جهان است/ ISI تلاش چندساله یک محقق را رایگان مصادره می‌کند

به گزارش می متالز، سردار مهدی رحیمی طی جلسه‌ای با جمعی از مدیران ارشد ذوب‌ آهن اصفهان با اشاره به نقش علم و فناوری در پایه‌گذاری تمدن‌ها اظهار کرد: اگر بخواهیم به تمدن بزرگ ایرانی اسلامی دست پیدا کنیم باید با همت و تلاش بتوانیم در رتبه‌های برتر تولید علم، دانش، نوآوری و فناوری قرار بگیریم.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور در ادامه افزود: استکبار جهانی به خوبی فهمیده که ایران به دنبال تبدیل شدن به مرجعیت دوباره علمی جهان است و از همین رو استراتژی‌های اضافه کردن تحریم‌ها، ایجاد اغتشاشات سیاسی و تحریم مرجعیت و دانشمندان علمی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: از جایی که در جهان یک جریان جهانی دانش اتفاق افتاده است، باید با خلق دانش مانند اعصار گذشته به دروازه مرجعیت علمی جهان ورود کنیم که این مهم در بیانیه گام دوم انقلاب مدنظر مقام معظم رهبری است.

رحیمی با ابراز تأسف از قرار دادن دانش دانشمندان و نخبگان کشور در خدمت غرب بیان داشت: الزام تمام نخبگان، دانشمندان و مبتکرین صاحب ایده در ثبت مقالات خود در ISI موجب شده است که دانش و حاصل تلاش چندساله یک محقق و یا یک مبتکر به‌ راحتی و به رایگان در اختیار غرب قرار گیرد و اگر فکری برای تجمیع و عدم خروج فکر و ایده‌های ناب جامعه نخبگان نشود هزینه آموزشی که برای این دانشمندان صرف شده است برای غرب صفر بوده و منافع آن را به‌ راحتی کسب می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور با اشاره به سازوکارهای سازمان بسیج گفت: ۲۰ قشر بسیج (غیرنظامی) در این سازمان وجود دارد که ۱۱ قشر آن دانش‌محور است و بسیج با ایجاد هسته علمی و شبکه‌های پایه دانش توانا در پایگاه‌های سراسر کشور یک انسجام کامل جهت هم‌افزایی بین خانواده‌ها، صنعت و دانشگاه‌ها ایجاد کرده است.

عناوین برگزیده