تاریخ: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۱۵۶۲۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حسینی قطب آبادی:

جهش تولید به معنای کپی برداری از کار خارجی نیست

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: جهش تولید به معنای کپی برداری از کار خارجی نیست بلکه معنا و مفهوم آن، این است که با استفاده از توان و دانش بومی خودمان و استفاده از منابعی که خداوند در طبیعت در همه زمینه ها قرار داده بالقوه ها را به بالفعل تبدیل کنیم و به بالفعل ها جهش دهیم.
جهش تولید به معنای کپی برداری از کار خارجی نیست

مصطفی رضا حسینی قطب آبادی

به گزارش می متالز، مصطفی رضاحسینی قطب آبادی عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بازدید از شرکت صنایع تولیدی کروز، گفت: حدود 16 هزار نفر که نیمی از این افراد بانوان و بی سرپرست هستند در این واحد تولیدی مشغول به کارند و از آنجا که بخش اعظمی از نیاز خودروسازان توسط این واحد صنعتی تامین می‌شود، فکر می‌کنم تنها راه نجات کشور از همه بن بست‌ها، توجه ویژه به این مجموعه ها است.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارها وقتی دولتی می‌شود، به هیچ وجه پیشرفتی در آن نخواهیم داشت، افزود: اصل 44 قانون اساسی نیز برای ما مشخص کرده که باید امور را به بخش خصوصی واگذار کرد؛ باید از بخش خصوصی حمایت شود و این یک ضرورت است.

وی کروز را یکی از قطعه سازان خوب کشور دانست و اضافه کرد: متاسفانه سلیقه های افراد در حوزه کاری اجرایی و گاهی نظارتی کشور موجب شده که به بخش خصوصی آسیب بزنیم و این برای کشور مضر است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: طبق توضیحات مهندسان و مدیران ارشد مجموعه و ایجادکنندگان، جهش تولید در این واحد تولیدی شکل واقعی خود را گرفته و به جرات می گویم در بخش های دولتی در مقایسه با بخش‌های خصوصی که تحت فشار هستند، جهش تولیدی نداریم اما در بخش‌های خصوصی، محقق شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: آن چیزی که باید به صورت حقیقی به آن نگاه کنیم این است که باید از دانش و توانمندی‌های داخلی استفاده کنیم. جوانان و متخصصانی که با مدیریت خوب پای کار نشسته‌اند و علاوه بر اینکه اختراع می کنند تحریم ها را هم دور می زنند و برندسازی جدید انجام می دهند. اگر همین رویه را ادامه دهیم آینده درخشانی پیش روی کشور است.

وی با اشاره به فشارها و محدودیت های اعمال شده علیه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، 8 سال دفاع مقدس و در حال حاضر که کشور تحت شدیدترین تحریم ها است، تصریح کرد: باید دست روی زانوی خودمان بگذاریم و از تمام دانش و توانمندی های داخلی خودمان استفاده کنیم، جوانان و متخصصان ایرانی پای کار علاوه بر اینکه اختراع می کنند در حقیقت تحریم ها را دور می زنند و برندسازی هم انجام می دهند. فکر می کنم اگر همین رویه را جلو ببریم آینده درخشانی پیش روی کشور است.

حسینی قطب آبادی گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید دارد که باید مجموعه های تولیدی کشور مورد حمایت قرار گیرند و حتی در بیانه قرائت شده توسط نایب رییس مجلس آقای نیکزاد در صحن علنی مجلس، ما به شدت با اقدام دولت و صحبت معاون اول رییس جمهوری مبنی بر واردات اتوبوس مخالفت کردیم. معنای این مخالفت این نیست که نباید رقابت باشد بلکه اعتقاد داریم باید  اول با حمایت از بخش داخلی آن را تقویت کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در حقیقت واردات خودرو باعث ضربه به تولید داخل و بی انگیزه کردن تولید و متخصصان داخل و سرمایه گذاران داخل کشور است و آن چیزی که من می بینم این است که در مجلس سلایق و ایده های متفاوت وجود دارد اما مجلس از یک چارچوبی تبعیت می کند و آن این است که مقام معظم رهبری تاکید بر جهش تولید کردند، جهش تولید با نگاه به بیرون از کشور و واردات محقق نمی شود.

وی بیان کرد: جهش تولید به معنای کپی برداری از کار خارجی نیست بلکه معنا و مفهوم آن، این است که با استفاده از توان و دانش بومی خودمان و استفاده از منابعی که خداوند در طبیعت در همه زمینه ها قرار داده بالقوه ها را به بالفعل تبدیل کنیم و به بالفعل ها جهش دهیم. این مدنظر حضرت آقاست و ما در کمیسیون صنایع به دنبال آن هستیم و حتما حمایت خود را اعلام خواهیم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: من وقتی وارد مجموعه‌ای شدم، اولین چیزی که چشمم را جلب می کند، تعداد پرسنلی است که در آنجا کار می کنند و واقعا لذت می برم مسلمانان واقعی و ایرانی های واقعی یا به تعبیر اعتقاد این روزهای کشور ما اصولگرایان ترین در کشور ما تولیدگران هستند. چون بر اصول خودشان یعنی انسانی و توجه به جوانان کشور و ارتزاق مردم است، پایبند هستند. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به حمایت تمام قد از مجموعه های تولیدی، تصریح کرد: موانع تولید باید رفع شود و این دستور مقام معظم رهبری است و این را برای کسانی می گویم که ادعای ولایت مداری می کنند. جهش تولید و رفع موانع تولید چیزی است که در مجموعه کروز انجام می شود.

به گفته این نماینده مردم در مجلس یازدهم وقتی پهپاد یا موشک می‌سازیم، قاعدتا می‌توانیم و خودروسازی چیزی نیست. باید دست ها را باز گذاشت؛ می توانیم در زمینه الکترونیک قطعات مورد نیاز را توسط این شرکت تامین کنیم و حتی تا ٩٠ درصد از قطعات را اختصاص دهیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه ناکارامدی سایپا و ایران خودرو را بارها اعلام کردم، گفت: بزرگترین ایراد و مشکل صنعت خودروسازی، وجود دو شرکت بزرگ خودروسازی است. مانند پرسپولیس و استقلال که باعث می شوند عدالت ایجاد نشود و درعرصه صنعت هم این مشکل را داریم.

حسینی قطب آبادی تصریح کرد: باید جور دیگر نگاه کرد و تغییری اساسی در این عرصه ایجاد شود وگرنه دور خود چرخیدن است و از جهان عقب می مانیم. باید با کسانی که در مقابل بخش خصوصی می ایستند مقابله کرد البته نه هر بخش خصوصی که با ارتباطات امتیاز و تسهیلات می گیرند بلکه مانند مجموعه توانمند کار باید حمایت شود.

عناوین برگزیده