تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۴۱
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۱۵۶۹۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کرباسیان: توجه شرکت مس به معادن کوچک قابل تقدیر است

می متالز - رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه معدن و صنایع معدنی گفت: یکی از کارهای خوبی که شرکت مس آغاز کرده و جای تقدیر و تشکر دارد، ورود به حوزه معادن کوچک است. امیدوارم مسئولان استان از این حرکت حمایت کنند.
کرباسیان: توجه شرکت مس به معادن کوچک قابل تقدیر است

به گزارش می متالز، ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت ملی صنایع مس ایران چند روز گذشته در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان افتتاح شد.
رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: کار خوبی که شرکت مس و برخی دیگر از صنایع معدنی استان کرمان مثل گل‌گهر آغاز کرده‌اند توجه به معادن کوچک است. جا دارد همین‌جا از شرکت مس به‌خاطر ورود به این حوزه تشکر کنم. ما از این حرکت حمایت خواهیم کرد و امیدوارم مسئولان استان هم از آن حمایت کنند؛ چراکه تجمیع تولید معادن کوچک هم نیاز صنایع به مواد معدنی را تأمین می‌کند و هم توسعه استان را رقم می‌زند.
مهدی کرباسیان افزود: در جریان سفر به کرمان توفیق داشتم در محضر مهندس بنی‌اسدی‌راد، مدیرعامل شرکت مس و مهندس محمدی، عضو هیأت‌مدیره این شرکت و نماینده مردم رفسنجان در مجلس از منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بازدیدی داشته باشم. در این منطقه با همت شرکت مس و صندوق بازنشستگی این شرکت 1800 هکتار توسعه دیده شده است.
او ادامه داد: بحث جدیدی که در توسعه منطقه ویژه اقتصادی پیش‌بینی شده این است که در این منطقه صنایع پایین‌دستی مس در 500 هکتار سرمایه‌گذاری شود و توسعه پیدا کند. امروز توسعه و اشتغال بحث اصلی کشور است و اشتغال هم در صنایع پایین‌دستی حاصل می‌شود.
رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو تأکید کرد: در صنایع بزرگ مثل مس تعداد شغل محدود است ولی صنایع پایین‌دستی 8 تا 10 برابر صنایع بزرگ اشتغال ایجاد می‌کند. علاوه بر این ایجاد صنایع پایین‌دستی سبب می‌شود توسعه محدود و متمرکز نباشد و در کل کشور پخش شود. من به‌خاطر این اتفاق به مردم کرمان تبریک می‌گویم و از شرکت مس هم برای فراهم آوردن امکان این توسعه تشکر می‌کنم.
رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو همچنین گفت: امروز شرایط اقتصادی سختی در کشور حاکم است و در این شرایط ما باید دستاوردهای اقتصادی که داشتیم را به مردم نشان دهیم. بخشی از دستاوردهای ما دستاوردهایی است که در حوزه مس و فولاد در استان کرمان داشته‌ایم. بخشی دیگر همین قطعاتی است که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
او ادامه داد: تکمیل و فعال کردن این نمایشگاه با همت شرکت مس اتفاق افتاده که کار بسیار ارزشمندی است. در این نمایشگاه هم توانمندی واحدهای صنعتی و معدنی و امکانات استان عرضه می‌شود و هم سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری برای توسعه ترغیب می‌شوند.
کرباسیان افزود: دستاوردهای ما در زمینه مس و فولاد نیز بسیار قابل‌توجه است. اکنون در استان کرمان تعداد بسیاری پروژه زنجیره فولاد و مس افتتاح شده و پروژه‌های متعددی هم در دست اجراست. با افتتاح پروژه‌های مس در سال گذشته 63 درصد افزایش در تولید کنسانتره مس اتفاق افتاده است و با راه‌اندازی پروژه‌های جدید شرکت مس تولید کنسانتره افزایش قابل‌توجهی پیدا خواهد کرد.
رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو در پایان با اشاره به فعالیت‌های شرکت مس در زمینه مسئولیت اجتماعی نسبت به ادامه و گسترش آن‌ها ابراز امیدواری کرد.
سرپرست استانداری کرمان نیز در این مراسم گفت: استان کرمان به‌درستی بهشت معادن ایران نام‌گذاری شده است؛ اما ما اکنون در بهشتی هستیم که به دلیل تناقض‌های موجود در قوانین نمی‌توانیم از نعمت‌های خدادادی آن به‌خوبی استفاده کنیم. درخواست ما از مدیران کشوری این است که با رفع تناقضات و خلأهای قانونی امکان استفاده ما از این نعمت‌ها را فراهم کنند.
محمدجوایی فدایی افزود: استان کرمان در بسیاری از شاخص‌های معدنی کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است. باید از این امکان برای توسعه و حل مشکلات استان به‌ویژه رفع معضل بیکاری و افزایش درآمد مردم استفاده کرد. امیدواریم برگزاری این نمایشگاه بر اقتصاد و همچنین بخش معدن استان تأثیر مثبت داشته باشد.
او همچنین گفت: انتظار ما از این نمایشگاه کمک به توسعه معادن استان و رفع مشکلات آن‌ها، ایجاد شرایط استفاده از تکنولوژی‌های معدنی، ایجاد امکان توسعه صادرات، فرصت ایجاد ارتباطات بین‌المللی و... است.
گفتنی است ششمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راهسازی با حضور 120 شرکت ایرانی و خارجی و در فضایی به وسعت 9000 مترمربع تا ششم تیرماه برپا بوده است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده