تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۳۱۰
کد خبر: ۱۵۷۲۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جریان سفر به استان خراسان شمالی انجام شد؛

بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک‌های صنعتی قوچان، فاروج و شیروان

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برق مورد نیاز و دیگر زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان شیروان به دلیل توسعه و رشد خوب این مناطق در یک سال اخیر از محل بودجه استانی تأمین می‌شود.
بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از شهرک‌های صنعتی قوچان، فاروج و شیروان

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/190066/WhatsApp%20Image%202021-01-27%20at%2015.29.21.jpeg

به گزارش می متالز، علی رسولیان روز چهارشنبه در جریان سفر به استان خراسان شمالی و در بازدید از شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان شیروان افزود: همچنین برای سرمایه گذاری و ایجاد پایانه صادراتی در جوار شهرک‌های صنعتی با بخش خصوصی همکاری خواهد شد.

وی اضافه کرد: استقبال از واگذاری زمین در ناحیه صنعتی امیرآباد در یک سال اخیر بیش از حد انتظار بوده است که توسعه هرچه بیشتر آن نیازمند همکاری کشاورزان و دستگاه‌های اجرایی نظیر منابع طبیعی است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به رسالت دولت در توسعه صنعتی کشور ادامه داد: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی باید به این مجموعه کمک کنند.

رسولیان همچنین از کارگزاران بخش صنعت در سراسر استان‌ها خواست با تسهیل فضای کسب و کار فعالان اقتصادی و جلب سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، زمینه توانمند سازی جوامع محلی، مشارکت اقتصادی و توسعه پایدار را در کشور فراهم نمایند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی نیز در این بازدیدها گفت: ۱۷۰ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی شیروان وجود دارد که ۱۰۰ هکتار آن در طرح توسعه است و تا کنون مرحله بازگشایی معابر در این اراضی انجام شده است.

سیاوش وحدت اظهار داشت: در ناحیه صنعتی امیرآباد به مساحت 15 هکتار و سرمایه گذاری 94 میلیارد ریال، ۱۷ واحد تولیدی فعال است، اما توسعه روستا در یک سال اخیر موجب افزایش قیمت زمین‌های زراعی شده و این امر سرمایه گذاری در این ناحیه صنعتی را با مشکلاتی مواجه نموده است.

گفتنی است که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بدو ورود به خراسان شمالی از وضعیت امکانات عمومی و زیربنایی شهرک‌های صنعتی شماره 2 قوچان و فاروج نیز بازید و در ادامه با حضور در دفتر مرکزی شرکت شهرک‌های صنعتی این استان در بجنورد، از نزدیک با کارشناسان و مدیران این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهرستان شیروان دارای یک شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی امیرآباد است که در این مناطق ۵۷ واحد تولیدی به بهره برداری رسیده وجود دارد.

مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان به‌عنوان دومین منطقه پرجمعیت استان خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

عناوین برگزیده