تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۱۵۷۸۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران مطرح کرد:

علت اصلی افزایش قیمت طلا، بالا رفتن نرخ دلار است/ در این بازارهای التهابی به هیچ وجه ورود نکنید

می متالز - عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: این روزها علت اصلی افزایش قیمت طلا، بالا رفتن نرخ دلار است. البته همه انتظار دارند با توجه به روی کار آمدن بایدن و اتفاقات سیاسی آمریکا یک آرامشی در بازار ایجاد شود ولی این پایین نیامدن قیمت دلار مقداری بازار را با اما و اگرها مواجه کرده است.
علت اصلی افزایش قیمت طلا، بالا رفتن نرخ دلار است/ در این بازارهای التهابی به هیچ وجه ورود نکنید

عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران

به گزارش می متالز، عباد محمدولی، عضو اتحادیه طلا و جواهر تهران در مورد علت افزایشی شدن روند قیمت طلا برخلاف پیش بینی ها گفت: این روزها علت اصلی افزایش قیمت طلا، بالا رفتن نرخ دلار است. البته همه انتظار دارند با توجه به روی کار آمدن بایدن و اتفاقات سیاسی آمریکا یک آرامشی در بازار ایجاد شود، ولی این پایین نیامدن قیمت دلار مقداری بازار را با اما و اگرها مواجه کرده است.

محمدولی در ادامه در مورد علت پایین نیامدن قیمت دلار و نظراتی درباره تعمدی بالا نگه داشتن قیمت دلار توسط برخی از افراد و گروه ها گفت: من با اینکه گفته می شود عده ای تعمدی قیمت دلار را بالا نگه داشته اند مخالفم و آن را تایید نمی کنم، چون امروزه با وجود رسانه ها و فضای مجازی این طور کارها سخت تر شده است و حرف هایی از این دست بازی با کلمات است.

وی خاطر نشان کرد: علت را باید در زیرساخت های اقتصادی کشور جستجو کرد. اگر ما به دنبال افزایش اعتبار پول ملی هستیم که نماد و تابلویی از یک کشور است؛ نیاز به چند شاخص داریم. در همه دنیا اشتغال، تولید و صادرات شاخص های اصلی افزایش اعتبار پول ملی کشورهاست و هر موقع این شاخص ها در جایگاه خوبی در یک کشور قرار داشته باشد؛ می بینید پول ملی آن کشور هم خیلی قوی است. نمونه آن کشورهایی مثل آلمان، کره جنوبی و ژاپن که روی صنایع خود تمرکز کرده اند و سالیانه هزاران میلیارد درآمد دارند و هیچ کشوری هم جرات نمی کند آنها را تحریم کند؛ چون تمام دنیا به آنها وابسته هستند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در حال حاضر در اقتصاد کشور تنها کاری که صورت می گیرد واسطه گری است با اینکه کشور ما سرشار از منابع و معادن است و این معادن می تواند بالاتر از نفت برای ما آورده ارزی داشته باشد اما ما در این زمینه ها خیلی ضعیف عمل کرده ایم . اتفاقاتی که در بازار رخ می دهد را با ایجاد شائبه و مقصر جلوه دادن عده ای توجیه می کنیم در صورتی که واقعیت چیز دیگری است.

محمد ولی گفت: ما 20 درصد منابع طبیعی دنیا را داریم و جمعیت ما فقط یک درصد جمعیت جهان است یعنی مردم ما باید با توجه به این نعمت های خدادادی ثروتمندترین افراد باشند. حالا چرا وضعیت اشتغال، تولید و اعتبار پول ملی ما اینگونه است باید آن را در طرز تفکرها، مسوولیت ها و دانش ها جستجو کرد. لذا کشوری که زیرساخت مناسب ندارد و بر اساس واسطه گری و دلالی می خواهد عمل کند می شود شبیه امارات و عربستان 50 سال قبل در صورتی که این کشورها امروز تغییر رویکرد داده اند و می دانند یک کشور با تولید و صنعت سرپا می ماند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خاتمه در توصیه به خریدارن در بازار طلا گفت: در این بازارهای التهابی و بازارهایی که از لحاظ روانی دچار تنش است و به صورت موقتی افزایشی یا کاهشی است؛ پیشنهاد می کنم به هیچ وجه ورود نکنند تا ریسک بالا متوجه آنها نشود.

عناوین برگزیده