تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۱۰۳
کد خبر: ۱۵۸۲۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم زاهدان:

سیستان و بلوچستان سرشار از معادن خدادادی است

می متالز - نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در زمینه معدن از ظرفیت مردم استان به جهت مشارکت در طرح ها استفاده شود، گفت: سیستان و بلوچستان سرشار از معادن خدادادی است.
سیستان و بلوچستان سرشار از معادن خدادادی است

به گزارش می متالز، حسینعلی شهریاری  در نشست با رئیس و اعضا شورای معاونین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه بسیار زیادی از جمله آب و هوای مناسب، مرزهای طولانی و قرار گرفتن در کریدور جنوب - شمال، تنوع میوه‌های گرمسیری، سواحل مکران و معادن دارد.

وی افزود: قرار گرفتن استان سیستان و بلوچستان در مسیر جنوب – شمال موجب مزیت ترانزیتی و افزایش تجارت است که توسعه راه آهن استان نیز به همین دلیل در حال انجام است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان فرصت‌های زیادی داریم که به کارگیری نشده و یا کمتر استفاده شده است که تمامی این فرصت‌ها کم نظیر و یا بی نظیر در سطح کشور است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان سرشار از معادن خدادادی است و در برخی از ذخایر معدنی از جمله آنتیموان رتبه اول کشور و منیزیت رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص داده که در همین ارتباط بزرگترین ذخیره کانسنگ طلای کشور نیز در شهرستان تفتان قرار دارد که با تلاشی که انجام شده در زمینه ماده معدنی مس نیز اگر تمام ظرفیت مس استان را شناسایی کنیم نهایتاً از مجموع ذخایر مس کشور بیشتر خواهد شد و اینها نعمت‌های خدادادی است که باید از آن استفاده بهینه شود.

شهریاری بیان کرد: در زمینه منابع انسانی، فارغ التحصیلان زیادی داریم که باید از این ظرفیت‌ها و ظرفیت جوانان استفاده شود و نیروهای بومی استان نیز قطعاً انگیزه خدمت دارند و برای مدیریت از هر تفکر و نگرش سیاسی، حزبی و مذهبی که هستند باید در جایگاه‌های مختلف استفاده شود و نباید درصدد حذف این نیروها باشیم و بی شک آینده خوبی را در استان پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: مشکلاتی در زمینه‌ی کمبود گاز و نان در زاهدان وجود داشت که هم اکنون با تلاش‌های انجام شده وضعیت بهتر شده و در رابطه با موضوع نظارت هم نباید بگوئیم تمام این نظارت‌ها وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت است، بلکه همه دستگاه‌ها، بخش‌های نظارتی دارند که باید از این ظرفیت به جهت بهبود اوضاعاستفاده کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حوزه صنعت، معدن وتجارت فعالیت‌های خوبی انجام شده و امیدواریم که به سرانجام برسد و اشتغال زیادی را در استان ایجاد کند و در زمینه معدن نیز از ظرفیت مردم منطقه به جهت مشارکت در طرح‌ها استفاده شود.

وی تصریح کرد: در زمینه کمبود برخی کالاها در استان، دلیل قاچاق برخی اقلام است که از مرزبانی استان تقاضا داریم، با توجه به اینکه در حال پاسداری از مرزهای گسترده استان هستند در این زمینه نیز مراقبت بیشتری انجام دهند و البته در اصل جلوی قاچاق سازماندهی شده و گسترده کالاها از مرزهای ما گرفته شود.

وی بیان داشت: هیچ کشوری در دنیا نمی‌تواند اراده خود را به ما تحمیل کند و ایران اسلامی مستقل‌ترین کشور دنیاست و ابر قدرت‌ها جرأت رویارویی با ایران را ندارند و این از برکات و مجاهدت‌های شهدا جانبازان، مدافعین وطن و مدافعین حرم است و اگر ما در خارج از مرزها به مبارزه می‌پردازیم به این دلیل است که نمی‌خواهیم اجازه بدهیم جنایت در کشور ما اتفاق بیفتد.

عناوین برگزیده