تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۳
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۱۵۸۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

تحلیلی از شرایط بورس در حالت تیر خلاص و حرکت متعادل/ محدوده امن شاخص

می متالز - کارشناس بازار سرمایه با اشاره به ریسک باقی ماندن ابهامات موجود بر خرید سهام و محدوده امن شاخص، تحلیلی از شرایط بازار در حالت تیر خلاص و حرکت متعادل ارائه کرد.
تحلیلی از شرایط بورس در حالت تیر خلاص و حرکت متعادل/ محدوده امن شاخص

به گزارش می متالز، روزبه شریعتی با تاکید بر اینکه همچنان ابهامات موجود در بازار به قوت باقی است  گفت: بازار همچنان با ابهاماتی از قبیل نرخ دلار در آینده، رابطه سیاسی ایران و آمریکا، نرخ بهره بانکی و... دست و پنجه نرم می کند و این ابهام باعث می شود از سوی ریسک گریزها خریدهای قابل توجهی انجام نشود. مگر اینکه قیمت ها تا حدی ارزنده شوند که با همه ریسک ها، توجیه پذیر باشند.

وی افزود: ابهامات فوق هر زمانی برطرف شوند، پیش بینی روند بازار راحت تر خواهد بود. اکنون بازار به صورتی است که برخی سهم ها خوب خریده می شوند درحالی که دلیل منطقی مبنی بر ارزنده بودن آن سهم نسبت به سهم دیگر وجود ندارد در واقع بازار لیدر محورانه جلو می رود.

شریعتی با بیان اینکه محدوده یک میلیون و ۱۵۰ هزار واحد حاشیه امن بازار است، ادامه داد: اگر قرار باشد این کف از دست برود باید متغیرهای بسیار مهم تغییر کند. مثلا مطمئن شویم دلار به ۱۵ هزار تومان و نرخ بهره بانکی به ۲۷ درصد می رسد و تیر خلاص به بازار زده می شود اما اگر چشم انداز این باشد که تورم و نرخ بانکی کاهش خواهند یافت و دلار در محدوده ۲۴ هزار تومان باقی می ماند، باید گفت بازار کف را زده و متعادل بر اساس گزارش ها و پیش بینی های سال آینده شرکت ها حرکت می کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده