تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۱۵۸۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روایت استاندار فارس از سفر همتی به این استان

می متالز - استاندار فارس پیرامون سفر همتی گفت:‌ در مجموع دستاوردهای سفر دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی را نوید بخش گشایش در وضعیت اقتصادی، ثبات نرخ ارز و همدلی و شنیدن مباحث سرمایه‌گذاران، کارفرمایان و تجار خواهیم دید. وی دستاوردهای سفر رییس کل بانک مرکزی به این استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: عملکرد تیم بانک مرکزی کشور که جانانه مسائل را مدیریت می‌کنند قابل دفاع است
روایت استاندار فارس از سفر همتی به این استان

به گزارش می متالز،  رحیمی بیان کرد: در مجموع دستاوردهای سفر دکتر همتی رییس کل بانک مرکزی را نوید بخش گشایش در وضعیت اقتصادی، ثبات نرخ ارز و همدلی و شنیدن مباحث سرمایه‌گذاران، کارفرمایان و تجار خواهیم دید.

او گفت: همچنین در این سفر مسائل تعدادی از کارخانه‌ها که مشکلاتی را با بانک‌ها داشتند پیگیری کردیم و در خصوص مباحثی همچون بخشنامه‌های بانک مرکزی، بازگشت ارز حاصل از صادرات، جایگزینی واردات کالا به جای واردات ارز و راهکارهای انتقال ارز از خارج به داخل مذاکره شد.

استاندار فارس، دستاوردهای سفر رییس کل بانک مرکزی به این استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: عملکرد تیم بانک مرکزی کشور که جانانه مسائل را مدیریت می‌کنند قابل دفاع است، هرچند که بسیاری از مباحثی که بانک مرکزی با آن مواجه است را در جنگ اقتصادی نمی‌توان به زبان آورد.

وی بیان داشت: برخی از منتقدان هم از این فضا سوء استفاده کرده و حمله‌های غیر قابل قبول بسیاری به بانک مرکزی دارند.

رحیمی اضافه کرد: ما برای تمام تصمیمات خود پاسخ داریم اما در زمان جنگ اقتصادی نباید آدرس نیروها، توانمندی‌ها یا نقاط ضعف را به طرف مقابل یا دشمن داد.

او گفت: بانک مرکزی نیز تاکنون و برای حفظ منافع ملی، در مقابل این هجمه‌ها سکوت کرده است.

منبع: انتخاب
عناوین برگزیده