تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۱۵۸۴۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس هیات عامل ایمیدرو:

عرضه سنگ آهن ایمیدرو در بورس کالا ادامه دار است

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برنامه این سازمان در مجموعه های سنگ آهنی که استخراج آنها را برعهده دارد، عرضه در بورس کالا است و این موضوع تداوم خواهد داشت.
عرضه سنگ آهن ایمیدرو در بورس کالا ادامه دار است

به گزارش می متالز، وجیه اله جعفری با بیان اینکه بخش عمده ای از استخراج معادن توسط شرکت هایی انجام می شود که به عبارتی خود مصرف هستند، اظهار داشت: برای نمونه گل گهر به واسطه دارا بودن بخش های کنسانتره و گندله سازی، بخش اعظم تولید را در این بخش ها به مصرف می رساند.

وی افزود: اما درباره بخشی از این استخراج ها که در دست دولت یا مجموعه های دولتی بوده و هنوز واگذار نشده است، برنامه ایمیدرو عرضه محصولات در بورس کالا است. از این رو سنگ آهن دانه بندی شده موجود در معدن چاه گز و بخشی از معادن دیگر را حتما در بورس عرضه خواهیم کرد و عرضه این محموله ها تداوم خواهد داشت.

این مقام مسوول درخصوص تداوم همیشگی عرضه ها تاکید کرد: اینکه عرضه های فوق برای همیشه تداوم داشته باشد مشخص نبوده و چنانچه بخش های مصرف کننده به لحاظ قانونی در مزایده های استخراج و فروش به معادن متصل شوند این سنگ آهن در چرخه تولید بخش ها مورد مصرف قرار خواهد گرفت.

جعفری با اشاره به نوع محموله عرضه شده در بورس کالا که از نوع سنگ آهن دانه بندی شده بوده و کلوخه نیست، عنوان کرد: برخلاف کلوخه که عیارهای مختلفی از ۴۲ تا ۵۵ درصد دارد این محموله دانه بندی بوده و یک مرحله خردایش و تغلیظ بر روی آن صورت گرفته و عیار آن بالا رفته است. این محموله ها بیشتر مورد مصرف بخش های فولادی کوره بلند است اما واحدهای کنسانتره سازی نیز امکان استفاده از آن را دارند و درخواست خرید از سوی آنها هم ارائه می شود. طبق قانون و شیوه نامه ساماندهی فولاد باید مسیری را در حوزه سنگ آهن رفت که قیمت ها منطقی شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد