تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۵۸۴۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل کارخانه فرآوری زغال سنگ طبس در نشست خبری عرضه اولیه:

برنامه‌های «کزغال» تشریح شد/ با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

می متالز - تعداد سهم های قابل عرضه را ۲۰۰ میلیون سهم و سقف قیمت آن را ۲ هزار و پنجاه تومان و کف قیمت را ۱۹۵۰ تومان بیان کرد. سفارش گذاری که هر سهامدار می تواند داشته باشد ۶۰ سهم است و با توجه به شرایط بازار تعداد سهم تعلق گرفته متغیر است.
برنامه‌های «کزغال» تشریح شد/ با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

به گزارش می متالز، رمضان کریتی ثانی، ضمن بیان مطلب بالا گفت: بزرگترین شرکت زغالی برای ۶ سال متوالی و برترین تولید کننده زغال کشور برای ۷ سال متوالی هستیم.

وی با بیان اینکه مجموعه ای تمام مکانیزه هستیم، بیان کرد: با ۲۵۰۰ نیرو، یک میلیون و پانصد هزار تن، تولید در سال ۹۹ داشته ایم. تولید کننده کنسانتره هستیم که مواد اولیه تولید کک در کوره بلند و تولید فولاد است.

کریتی درباره طرح های توسعه شرکت زغال سنگ پروده طبس افزود: ۴۰ درصد تولید زغال سنگ کشور و حدود ۷۰ درصد از زغال سنگ منطقه طبس را بر عهده داریم.

وی افزود:‌ این شرکت دو هدف را در کوتاه مدت و بلندمدت دنبال می کند. مدار کارخانه زغالشویی با یک سیستم spiral teeterbed اصلاح خواهد شد. این برنامه تا پایان نیمه اول ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد که نتیجه آن افزایش کنسانتره است که ۱۵ تا ۲۰ درصد فید ورودی کارخانه را افزایش می دهد. برنامه بعدی خرید سیستم دوم لانگوال است که تا سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است. در تمام کشورهای دنیا دو ست برای تولید مکانیزه استفاده می شود، بدلیل اینکه ست اول بعد از اتمام کار به روی زمین می آید و اورآل می شود و در این حین ست دوم شروع بکار می کند. در نتیجه ۵۲۰ هزار تن میانگین به تولید زغال خام و ۲۰۸ هزار تن به کنسانتره زغال سنگ اضافه می شود.

مدیرعامل زغال سنگ طبس ضمن اشاره به افزایش سرمایه، درباره برنامه های شرکت ادامه داد: با توجه به اینکه زیر مجموعه شستا هستیم، به دستور مدیریت شستا و مدیرعامل هلدینگ، با سرمایه ۶ میلیون تومان شرکت را به ثبت رساندیم. در سال ۹۹ از ۶ میلیون به ۵۰ میلیارد و بعد به ۲۰۰ میلیارد افزایش سرمایه دادیم و با این مبلغ افزایش سرمایه، سهام را عرضه می کنیم.

برای تولید و فروش و همچنین صادرات چه اهدافی دارید؟

این فعال حوزه صنعت و معدن با بیان اینکه در کشور کک سازی ها و زغالشویی ها توسعه پیدا کردند، ادامه داد: امروزه ظرفیت بالغ بر ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن ظرفیت کک سازی ایجاد شده که برای این ظرفیت اگر بخواهیم کنسانتره زغال سنگ به ازای یک تن کک در نظر بگیرم که ۱۴۰۰ کیلو موردنیاز است باید ۴ و نیم میلیون تن تولید کنسانتره داشته باشیم. در سال ۹۸ حدود یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آن محقق شد که این نشان دهنده تشنه بودن بازار است و باید معادن را توسعه داد و کنسانتره معادن کک سازی را تولید کرد. قطعا از نظر بازار مسئله ای نداریم اما با کمبود کنسانتره زغال سنگ روبرو هستیم.

کریتی ثانی تعداد سهم های قابل عرضه را ۲۰۰ میلیون سهم و سقف قیمت آن را ۲ هزار و پنجاه تومان و کف قیمت را ۱۹۵۰ تومان بیان کرد. همچنین سفارش گذاری که هر سهامدار می تواند داشته باشد ۶۰ سهم است و با توجه به شرایط بازار تعداد سهم تعلق گرفته، متغیر است.

پیش بینی سود برای شرکت به صورت درآمد عملیاتی در سال آینده، هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که سود خالص آن ۶۷۹ میلیارد تومان پیش بینی شده است. حمایت از سهم  زغال سنگ پروده طبس توسط بازارگردان صبا گستر نفت و گاز صبا تامین است که در گروه شستا، مسئولیت بازرگردانی بر عهده این شرکت است.

عناوین برگزیده
فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند
مهندس نمازی عضو هیات مدیره فولاد اکسین در نشست خبری:

فرمایشات رهبری، نصب‌العین کارگران فولاد اکسین در سال ۱۴۰۳ است/ با یک برنامه‌ریزی هدفمند انشاالله اکسین به بالاترین ظرفیت تولید خواهد رسید/ اولویت شرکت، ایجاد انگیزه و حال خوب برای کارگران است/ تلاشمان بر این است همه محصولات شرکت در بورس عرضه شوند