تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۱۵۸۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجوز تاسیس ۲ مزرعه بیت کوین در مهاباد صادر شد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: مجوز تاسیس ۲ مزرعه بیت کوین با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی در شهرک صنعتی این شهرستان صادر شده است.
مجوز تاسیس ۲ مزرعه بیت کوین در مهاباد صادر شد

مجوز تاسیس ۲ مزرعه بیت کوین در مهاباد صادر شد - ایرنا

به گزارش می متالز، محمد جهین روز یکشنبه افزود: برای احداث این مزارع به حداقل برق ۲۵۰ کیلووات نیاز است که با هماهنگی اداره برق در شهرک صنعتی مهاباد تامین خواهد شد.  

وی اظهار داشت: علاوه بر آنها، درخواست مجوز برای ۲ مزرعه دیگر نیز در شهرک صنعتی این شهرستان صادر شده که در دست پیگیری قرار دارد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد بیان کرد: طبق مصوبه هیات وزیران، فعالیت در حوزه استخراج رمز ارزها فقط با دریافت مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر است که سازوکار اجرایی آن به استناد «دستورالعمل صدور جواز تأسیس و پروانه بهره‌ برداری برای فعالیت استخراج رمزارز» ابلاغ شده است.

در مجموع تاکنون ۸۳ جواز تاسیس بیت‌کوین در آذربایجان غربی صادر شده که با تحقق کامل آنها برای بیش از ۳۰۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد می‌شود.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

هیات وزیران در ششم مرداد امسال با استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده به عنوان یک فعالیت صنعتی و با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت موافقت کرد.

عناوین برگزیده