تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۱۵۸۵۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توضیح عضو هیات رئیسه مجلس؛

سلیمی: اشتباهی در رأی گیری کلیات بودجه ۱۴۰۰ نبوده

می متالز - حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتباه نمایندگان در رای گیری گفت: پیش از رای گیری رئیس مجلس به صراحت بیان کرد که کلیات بودجه به رأی گذاشته می‌شود؛ آقای قالیباف اعلام کرد کلیات بودجه را رأی می‌گیریم و اگر رأی آورد، گزارش کمیسیون تلفیق در صحن مطرح خواهد شد.
سلیمی: اشتباهی در رأی گیری کلیات بودجه ۱۴۰۰ نبوده

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به گفته نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مبنی‌بر اینکه «برخی از نمایندگان نمی‌دانستند که به لایحه بودجه ۱۴۰۰ رأی می‌دهند یا گزارش کمیسیون تلفیق مجلس» گفت: پیش از رأی‌گیری رئیس مجلس به‌صراحت بیان کرد که کلیات بودجه به رأی گذاشته می‌شود؛ آقای قالیباف اعلام کرد کلیات بودجه را رأی می‌گیریم و اگر رأی آورد، گزارش کمیسیون تلفیق در صحن مطرح خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی، کلیات بودجه به رأی گذاشته می‌شود. در خود کمیسیون تلفیق در زمان رأی‌گیری، کلیات لایحه را به رأی می‌گذارند.

محمد خدابخشی نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه در گفت‌وگویی اظهار کرده است که برخی از نمایندگان نمی‌دانستند به لایحه بودجه رأی می‌دهند یا گزارش کمیسیون تلفیق مجلس؛ ازاین‌رو برخی از نمایندگان اشتباهی رأی دادند.

پیش از ظهر امروز نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ مخالفت کردند، کلیات لایحه بودجه با ۹۹ رأی موافق، ۱۴۸ مخالف و ۱۲ ممتنع از مجموع ۲۶۲ رأی به تصویب مجلس یازدهم نرسید. این سومین باری است که کلیات بودجه در تاریخ انقلاب اسلامی رد می‌شود.

عناوین برگزیده