تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۱۵۸۸۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

۸۳ پروژه صنعتی در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: ۸۳ پروژه و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۴۱۱ نفر در دهه مبارک فجر امسال در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
۸۳ پروژه صنعتی در استان کرمانشاه افتتاح می‌شود

به گزارش می متالز، محسن دارابی، به جذب سرمایه گذاری خارجی ۱۱۰ میلیون یورویی در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته با جذب این میزان سرمایه در استان رتبه سوم کشور را کسب کردیم و در واقع ۱۳ درصد سهم کل سرمایه گذاری خارجی به استان کرمانشاه اختصاص یافت.

وی افزود: در سال جاری نیز با جذب ۹۲ میلیون یورو سرمایه گذاری خارجی رتبه چهارم کشور و ۱۱ درصد سهم کل را دارا می باشیم که نشان از عزم جدی تیم اقتصادی استان برای رونق و شکوفایی اقتصاد و تداوم روند کاهشی نرخ بیکاری و افزایش اشتغالزایی است.

رییس سازمان صمت کرمانشاه، یکی از بزرگترین پروژه های قابل بهره برداری در دهه مبارک فجر را غرب کارتن اعلام کرد و بیان داشت: در آذرماه سال جاری نیز شاهد افتتاح پروژه عظیم و بزرگ قوطی سازی سینا با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۰۰ نفر بودیم.

وی احیای واحدهای راکد و فعال سازی پروژه های نیمه کاره را دستاوری ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل با حضور استاندار کرمانشاه سبب شده ۳۳ واحد صنعتی دیگر با سرمایه گذاری هزار و ۱۸۴ میلیارد تومان امسال به چرخه تولید برگشته و زمینه اشتغال ۶۲۹ نفر نیز فراهم شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.   

عناوین برگزیده