تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۲۵
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۱۵۸۸۶۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

سرمایه‌گذاری معدنی پیشران توسعه جغتای

می متالز - شهرستان جغتای با بهره‌مندی از ذخایر کرومیت، مس و سیلیس یکی از مناطق معدن خیز خراسان رضوی است که سرمایه گذاری در این بخش مسیر توسعه آن را شتاب می‌بخشد.
سرمایه‌گذاری معدنی پیشران توسعه جغتای

به گزارش می متالز، یکی از چالش‌های بخش معدن در جغتای خام فروشی فرآورده‌های معدنی بوده است که لزوم سرمایه گذاری در بخش فرآوری صنایع معدنی احساس می شود.

کارخانه فروکروم جغتای یکی از واحدهای صنعتی مهم این شهرستان است که فروکروم پرکربن در صنایع ریخته گری و فولادهای آلیاژی سخت و مقاوم در برابر حرارت و ضد زنگ و همچنین در صنایع آبکاری، عملیات حرارتی و تیغه‌های برش کاربرد دارد.

در کنار کارخانه فروکروم جغتای ساخت کارخانه ۵۰۰۰ تنی فروسیلیس جغتای نیز آغاز شده که احداث این واحدهای فرآوری علاوه بر درآمد زایی به رونق اشتغال و اقتصاد منطقه می‌انجامد.

جغتای پتانسیل خوبی در بخش مس دارد

مسوول صنعت، معدن و تجارت جغتای با اشاره اینکه این شهرستان از جمله مناطق مهم معدنی خراسان رضوی به شمار می‌رود، گفت: این منطقه پتانسیل خوبی در بخش مس دارد.

هادی چوپانی افزود: بهره‌مندی از ذخایر کرومیت، مس و سیلیس چشم انداز روشنی برای توسعه جغتای ترسیم کرده است.

وی اظهار کرد: طی نشستی با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان خراسان رضوی و مسوولان مرتبط این بخش مشکلات مربوط به جذب سرمایه گذار و موانع اکتشاف مس در منطقه راه چمن جغتای مورد بررسی قرار گرفت که شرکت ملی صنایع مس ایران به زودی فعالیت خود را در این منطقه آغاز می‌کند.

چوپانی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده مشخص شده که جغتای پتانسیل بالایی در بخش معدنی مس دارد که آغاز فعالیت در این بخش علاوه بر اشتغال زایی موجب تحول در شهرستان می‌شود.

وی ادامه داد: عمده معادن شهرستان جغتای تا کنون در زمینه استخراج کرومیت فعال بودند که با پیگیری‌های انجام شده شاهد تحول عظیمی در زمینه استخراج مس در شهرستان خواهیم بود.

۲۷ فقره جواز تاسیس و توسعه صنعتی در جغتای صادر شده است

مسوول صنعت، معدن و تجارت جغتای گفت: طی سال جاری ۲۷ فقره جواز تاسیس و توسعه صنعتی با پیش بینی سرمایه‌گذاری افزون بر یک هزار میلیارد ریال در این شهرستان صادر شده که با اجرای آن‌ها ۵۴۱ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد می‌شود.

چوپانی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال دو فقره پروانه بهره برداری صنعتی با میران سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال به ثمر نشسته است.

۲۶ طرح تفاهم نامه اقتصادی در جغتای در دست اجراست

فرماندار جغتای نیز به خبرنگار ایسنا گفت: ۲۶ طرح دارای تفاهم‌نامه اقتصادی و فرهنگی در این شهرستان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی در دست اجراست.

مرتضی محبی فر افزود: به منظور اجرای طرح‌های مزبور افزون بر هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که با بهره برداری آنها هزار و ۶۱۱ شغل در شهرستان فراهم می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین هفت معین اقتصادی و فرهنگی در شهرستان جغتای فعالیت دارند که تا کنون ۴۸ فعالیت اقتصادی با هزینه ۳۱ میلیارد ریال و اشتغال ۱۵۴ نفر به وسیله این معین ها به بهره برداری رسیده است.

فرماندار جغتای گفت: در همین راستا ۲۷ فعالیت فرهنگی از سوی معین‌های اقتصادی شهرستان جغتای با هزینه سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

با توجه به این که در حال حاضر یکی از دغدغه‌های مهم جامعه مبحث اشتغال و اقتصاد به شمار می‌رود و شهرستان جغتای نیز که از پتانسیل ذخایری مثل کرومیت، مس و سیلیس برخوردار است و یکی از مناطق معدنی استان محسوب می‌شود، سرمایه گذاری در این بخش می‌تواند مسیر توسعه را شتاب بخشیده و تا حدی باعث اشتغال زایی در منطقه شود.

عناوین برگزیده