تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۴۴
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۱۵۸۸۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در بازدید هیات افغانستانی از مادر صنعت فولاد ایران

ذوب آهن اصفهان آماده همکاری معدنی با افغانستان

می متالز - شرکت ذوب آهن اصفهان آماده همکاری معدنی با افغانستان است.
ذوب آهن اصفهان آماده همکاری معدنی با افغانستان

به گزارش می متالز، معاون خرید شرکت ذوب آهن اصفهان در بازدید هیاتی اعزامی از افغانستان از این شرکت، وجود منابع غنی و مواد اولیه تولید فولاد در کشور همسایه افغانستان را مزیتی برای گسترش روابط اقتصادی دوکشور دانست و گفت: مادر صنعت فولاد ایران که نیازمند قابل توجه مواد اولیه است که بخشی از داخل و بخشی هم از خارج تامین می‌شود و اولویت نخست این شرکت برای واردات سنگ آهن ، از کشور همسایه افغانستان است.
محمدجعفرصالحی افزود: ذوب آهن اصفهان آماده انعقاد قرارداد و سرمایه گذاری مشترک با افغانستان در خرید و انتقال مواد اولیه به ذوب آهن و فروش تولیدات مختلف فولادی خود به این کشور است.
وی گفت: همچنین مقدمات لازم برای گسترش واردات و صادرات از طریق دو شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان در دست پیگیری است.
رییس خانه صنعت و معدن استان هرات افغانستان هم در این دیدار، این کشور را از منابع گسترده‌ای از معادن سنگ آهن و زغال سنگ برخوردار دانست و گفت: تاکنون امکان استخراج و بهره برداری از این معادن فراهم نشده و اکنون این کشور آماده همکاری با مسئولان ذوب آهن در زمینه همکاری متقابل است.
حمیداله خادم، برنامه ریزی برای مشارکت در استخراج معادن و تهاتر اقتصادی به ایران را از اهداف سفر به ایران برشمردو افزود: راه اندازی خط راه آهن خواف- هرات در ماه گذشته، افغانستان را به ایجاد تبادلات و همکاری‌های اقتصادی در حوزه صنعت و معدن ترغیب کرده است.

عناوین برگزیده