تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۱۵۸۹۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۸ طرح صنعتی و زیرساختی در خراسان شمالی افتتاح شد

می متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال بهره‌برداری از ۴۸ طرح صنعتی و پروژه زیرساختی در زمینه‌های مختلف در استان افتتاح شد.
۴۸ طرح صنعتی و زیرساختی در خراسان شمالی افتتاح شد

Image result for ۴۸ طرح صنعتی و زیرساختی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش می متالز، علی اصغر رضازاده روز پنجشنبه اظهار داشت: این پروژه ها در دو، سه سال اخیر با اعتبارات دولتی و بخش خصوصی وارد مرحله اجرایی شده و در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید. 

وی افزود: اعتبارات دولتی هزینه شده برای اجرای این پروژه ها ۱۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است. 

وی گفت: شرکت آراد لیان فرآور آریا به عنوان شرکت دانش بنیان با ظرفیت ۲ هزار تن اکتیو آلومینا در سال طرح خود را به بهره برداری رسانده است که از طرح های مهم در دهه فجر امسال است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: فاز ۲ توسعه واحد تولیدی پودر آلومینا آلفا در شرکت آراد لیان فرآور آریا هم به بهره برداری رسید و بر این اساس تولید در این واحد ۲ برابر شده است. 

وی اظهار داشت: ایجاد راه دسترسی به معدن سنگ آهک لنگر، پروژه سود سوزآور جامد با ظرفیت ۲ هزار و ۸۸۰ تن، تولید انواع کیک کلوچه شکلات بیسکوییت با ظرفیت ۵۵۰ تن از دیگر طرح های به بهره برداری رسید.

وی افزود: ایجاد راه دسترسی به معادن، برق رسانی به معادن، تولیدی پوشاک، زیر ساخت مخابرات (فیبر نوری)، طرح توسعه ایزوگام پوشین بام، طرح تولید محصولات پلاستیکی از دیگر طرح هایی است که با تلاش بخش خصوصی و حمایت های دولت به بهره برداری رسید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین طرح پودر میکرونیزه سیلیس با ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار، شمش منیزیوم با ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار و فراوری سیلیس با هزار میلیارد ریال اعتبار از طرح های کلنگ زنی شده در این استان است. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی در آن دایر است.

عناوین برگزیده